Vasárnap elindult a világ legnagyobb óceánjárója, az Icon of the Seas nevű hajó Miami kikötőjéből – írja a BBC.
A 365 méter hosszú és 20 fedélzettel rendelkező hajó egy hétnapos szigetnéző útra indult 7600 utasával a Karib-tengerre. Azonban nem mindenki örül a Royal Caribbean Group sikerének, környezetvédők ugyanis arra figyelmeztetnek, hogy a cseppfolyósított földgázzal (LNG-vel) hajtott hajó káros metánt bocsát ki a levegőbe.
A világ legnagyobb tengerjáró hajója a finnországi Turku egyik hajógyárában épült, nagyjából 2 milliárd dollárért. A Bahamákon bejegyzett hajón több mint 40 étterem, bár és társalgó, továbbá hét úszómedence és hat vízicsúszda is található.
Bár az LNG tisztábban ég, mint a hagyományos tengeri üzemanyagok, például a fűtőolaj, a környezetvédők azt kifogásolják, hogy
fennáll annak a veszélye, hogy a gáz egy része kiszökik, és metán kerül a légkörbe.
„Ez egy lépés a rossz irányba” – idézte Bryan Comert, a Nemzetközi Tiszta Közlekedési Tanács (ICCT) tengeri programjának igazgatóját a Reuters. „Becsléseink szerint az LNG tengeri üzemanyagként használása több mint 120 százalékkal több üvegházhatású gázkibocsátást okoz az életciklus során, mint a tengeri gázolaj”.
A Royal Caribbean szerint azonban az Icon of the Seas 24 százalékkal energiahatékonyabb, mint amennyit a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet a modern hajókra vonatkozóan előír. A vállalat azt tervezi, hogy 2035-re egy nettó nulla energiafelhasználású hajót dob piacra.
0 Megjegyzések