Michael O'Learyék az Általános Szerződési Feltételeknek (ÁSZF) megfelelően jártak el.
A
Kúria szerint a Ryanair jogosan hivatkozott arra, hogy az Általános
Szerződési Feltételeknek (ÁSZF) megfelelően járt el az utasok
tájékoztatását illetően, akik – ha nem fogadják el az emiatt
személyenként 3900 forinttal megemelt jegyárat – elállhattak a
jegyvásárlástól, illetve lemondás esetén teljes visszatérítést
kaphattak, ezért nem kell 300 millió forint bírságot fizetnie a
légitársaságnak.
Az ügy még 2022. május-júniusra nyúlik vissza, amikor a kormány által bevezetett extraprofitadó kivédéséül az ír Michael O'Leary vezette cég utasonkénti 3900 forintos légiforgalmi adót vezetett be.A Fogyasztóvédelmi Hatóság szerint a légitársaság az utasokat félrevezető módon tájékoztatta a jegyáremelés indokairól, amivel tisztességtelen kereskedelmi magatartást tanúsított. Emiatt 736 ezer euró, 300 millió forintnak megfelelő bírságot szabott ki a magyar hatóság a Ryanairre.
Ezt semmisítette meg mos a Kúria, amelynek döntése szerint a Ryanair Általános Szerződési Feltételeknek (ÁSZF) megfelelően járt el.
0 Megjegyzések