A momentumos hazaáruló a Facebookon okoskodik.
„Amit
a Fidesz kormányzása tönkretett, azt az EU liberális szabályai rendbe
tudnák hozni: pár napja maradt dönteni a kormánynak ugyanis, hogy
meghosszabbítja-e az állami MÁV-Start és a GYSEV közszolgáltatási
szerződését, vagy az asztalhoz engedi végre a magánvasutakat. Azaz
megnyitja a piacot, elérve ezzel, hogy nagyon rövid időn belül
növekedjen a közszolgáltatási színvonal, cserélődjenek a járművek és
újraéledjenek a mellékvonalak.
Az EU szabályai előírják, hogy
lehetőséget kell adni a magáncégeknek az állami vállalat mellett, ahogy
azt teszik Csehországban és Szlovákiában is – az utazók legnagyobb
örömére.
Erre óriási szüksége lenne Magyarországnak, miután a
Fidesz és Lázár János teljesen tönkretette a korábban sem túl jó
állapotban lévő hazai állami vasúti közlekedést. Egyre több helyen egyre
lassabbak az állami MÁV vonatai, egyre több járat marad ki, mozdony és
kocsi robban le. A nyugati cégekkel értelmetlenül keménykedő Lázár azt
is »elérte«, hogy az állami vasút még évekig ne tudjon új, modern,
megbízható vasúti kocsikat vásárolni és üzembe állítani. Az az igazság,
hogy a jelenlegi helyzetben új, komfortos kocsikat csak magánvasúti
vállalkozások fognak tudni gyorsan Magyarországra hozni.
Erre
pedig órási szükség lenne, mert nem évek múlva, hanem most azonnal
kellenek új járművek, hiszen azt is látjuk, hogy a magyarok vasút iránti
igénye egyre csak nő. Nem csoda, ez bizony európai trend: az emberek
kényelmesen, gyorsan akarnak utazni, minimális költséggel. Ezt csak
vasúttal tehetik meg.
Az egyetlen megoldás jelen helyzetben az,
ha a kormány végre ebben is hallgat az EU-ra, és liberalizálja a
távolsági közlekedés piacát, hogy Magyarországon ne csak az állami
vasút, de a magánvasút is végezhessen közszolgáltatást,
személyszállítást. Ha az állami MÁV nem tudja megoldani, hogy Komáromból
Budapestre, Győrből Pápára, vagy Szegedről Kecskemétre komfortos
vonatok induljanak és érkezzenek pontosan, akkor keresni kell olyat, aki
képes erre. A szabad piac, a magánvállalkozások képesek erre. Ezt
látjuk szerte Közép- és Kelet-Európában is". - írja Donáth.
0 Megjegyzések