„Az eddigi hosszú távú, 2027-ig tartó szerződésekkel 107 milliárd forintot spórolt a magyar költségvetésnek a Hungaroring Sport Zrt 2026-ig. Ennyit sikerült a sávosan emelkedő jogdíjból az előrelátással lefaragni” – ezt a vezérigazgató, Gyulay Zsolt jelentette be kedden. Ebből a pénzből lehet a jövőbeni fejlesztésekre költeni. Gyulay hozzátette, tavaly egymilliárd forintos nyereséget termelt a pálya.
A sportért felelős államtitkár, Schmidt Ádám arról beszélt, hogy a Nemzeti Sport Ügynökség (NSÜ) felügyelete alá került a vállalat felügyeleti joga, ami felgyorsíthatja a döntéshozatali folyamatokat, mert már nem egy bürokratikus minisztériummal kell tárgyalniuk a Forma-1 amerikai jogtulajdonosainak, a Libertynek.
Schmidt kifejtette, hogy 2024-ig a jelenlegi körülmények között versenyeznek, a 2025-ös futam lenne egy átmeneti, amikor már zajlanak majd a fejlesztések, a lelátók átépítése például, a paddock kiszélesítése, modernné tétele.
2026-ban már egy újjávarázsolt, de a nyomvonalán nem változtatott futamot szeretnének rendezni.
Konkrét számokat egyelőre nem tudott mondani a felújítás költségeiről, ezt később fogják beárazni. A terv az, hogy a bukótér és a nézőtér átalakításával a legrangosabb motorversenyek megrendezésére is alkalmas legyen a pálya. Anglia, Ausztria, Barcelona mellett a magyar lenne a negyedik kombipálya a világon. (A hajdúnánási pálya megépítése nincs napirenden.) A MotoGP akkor jöhet ide, ha a háromfős versenyzői bizottság úgy határoz, hogy szeretnének itt is menni. Ez még nagyon távoli, de a szándék megvan, ha már a felújítás elkerülhetetlen, akkor kombipályává alakítsák át.
A Hungaroringen a kisebb munkálatok már most elkezdődtek, de ez még csak a víz és a villany infrastruktúráját jelenti. A nagyobbak majd jövőre, a közbeszerzések után.
0 Megjegyzések