A Yeezy meghatározó márkává vált a sportruházati iparban
Halmokban állnak a Yeezy cipők az Adidas raktáraiban, de a német vállalatnak egyelőre fogalma sincs, mit kezdjen temérdek áruval – írta meg a Noizz.hu.
Kanye West 2015 februárjában dobta piacra az első Yeezy Boost 750 cipőt, ami hatalmas sikert hozott: a Yeezy meghatározó márkává vált a sportruházati iparban, sőt, először sikerült megszorongatniuk az ős rivális, Nike-ot, ezzel együtt pedig a cég egyik legnagyobb bevételi forrásává vált.
Az együttműködés 2022-ben ért véget, miután a rapper nyilvános antiszemita megjegyzései arra kényszerítették az Adidast, hogy felbontsák az üzletet. Azóta a német vállalat nehéz helyzetbe került, a The New York Times cikke szerint az új vezérigazgató, Bjorn Gulden próbálja kikormányozni a céget a nehéz helyzetből.
A Yeezy csak az egyik gond
Az egyik kérdés, hogy mihez kezdjenek a Yeezyvel, amelynek jogai ugyan az Adidasnál vannak, ám márka értéke, megítélése komoly csorbát szenvedett. Márpedig a vállalat raktáraiban 1,3 milliárd dollár (kb. 468 milliárd forintnyi) értékű Yeezy-készlet áll halmokban.
Felmerült, hogy el kellene adományozni a felgyülemlett árut, ám Gulden ezt másképp látja.
„Ha eladjuk, ígérem, hogy azok az emberek, akiknek ez fájt, valami jót is kapnak ebből”
– mondta a CEO, hozzátéve, hogy szerinte a bevétel felajánlásának több értelme lenne, mint a cipők elajándékozásának, amelyeknek a gyűjtők és más rajongók körében a viszonteladói piacon túl nagy az értékük. A tavalyi felháborodás előtt a Yeezy cipők gyakran több száz dollárért keltek el páronként.
Nem a Yeezy-fiaskó az Adidas egyedüli problémája. Tavaly a cég legnagyobb piacán, Kínában több mint 35 százalékkal csökkentek az eladások, mivel az ország meghosszabbította a covidot korlátozó zárlatot, az ukrajnai inváziót követő oroszországi kivonulásról szóló döntés pedig további 62 millió dollárjába került a cégnek.
Ettől függetlenül Gulden optimista, és már van elképzelése a német cég stratégiájáról.
„Ki kel söpörni a a készleteket, és vissza kell vennünk az árengedményekből. Az Adidasnak minden összetevője megvan ahhoz, hogy sikeres legyen”
– mondta az amerikai lapnak.
0 Megjegyzések