A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

A reptéren indítottak kampányt, hogy igyunk pálinkát!


Hazánkban vendégeskedő külföldiek számára indított egy hónapos pálinkanépszerűsítő kampányt az Agrármarketing Centrum (AMC). A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren található Heinemann Duty Free Skycourt üzletében nem csak megízlelhetik, de hazautazás előtt meg is vásárolhatják a hungarikumot – tudatta honlapján az AMC.

A ferihegyi reptéren keresztül naponta több tízezer ember távozik és érkezik, így ideális helyszín arra, hogy az utazók megismerhessék és meg is kóstolhassák nemzeti italunkat.

A március utolsó napjáig tartó kampány során négy hétvégén át kóstolhatják Magyarország legtüzesebb italát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vámmentes zónáján áthaladók. A promóció célja, hogy az utazóközönség megismerhesse, megkóstolhassa és igény esetén meg is vásárolhassa nemzeti italunkat. A kóstoltató pultnál négyféle ízzel ismerkedhetnek az arra járók, és amennyiben kedvet kapnak hozzá, szuvenírként vagy akár saját részre vehetnek is néhány palackkal.

A magyar pálinkát 2004-ben nyilvánította eredetvédetté az Európai Unió, 2008-ban pedig az úgynevezett pálinkatörvény szabályozta, milyen kritériumok szerint lehet egy alkoholos italt pálinkának nevezni. Ennek értelmében a pálinka olyan gyümölcspárlatot jelent, amelyet Magyarországon termesztett vagy vadon termett gyümölcsből készítettek, valamint cefrézését, lepárlását, érlelését és palackozását is Magyarországon végezték. Fontos követelmény még, hogy az italt legalább 37,5 százalékos alkoholtartalommal kell palackozni, és semmilyen módon nem lehet ízesíteni, édesíteni vagy színezni, leszámítva a hordós és gyümölcságyas érlelést. A pálinkát 2013-ban vették fel a hungarikumok közé.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések