Újra a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz (NAV) fordult Budai Gyula fideszes parlamenti képviselő, miután az elmúlt hetekben több, az ellenzék homályos, külföldről támogatott kampányfinanszírozásával, valamint a DatAdat-botránnyal összefüggő információk láttak napvilágot – tudta meg a Magyar Nemzet.
Feljelentéskiegészítést tett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) Budai Gyula fideszes országgyűlési képviselő az ellenzéknek juttatott amerikai pénzek és a DatAdat-botrány legújabb fejleményeivel összefüggésben – értesült a Magyar Nemzet.
Budai Gyulának leginkább az a nemrég megjelent hír szúrt szemet, hogy a Bajnai Gordon volt kormányfő és egykori titokminisztere, Ficsor Ádám által fémjelzett, kommunikációs és adatelemző cég, a DatAdat kétmilliárd forintot zsebelt be a választást megelőző tizenkét hónap alatt.
Ráadásul a társaság saját beszámolója szerint a bevételük nagyja 67 ezer forint kivételével gyorsan el is tűnt. A vállalkozás ugyanis körülbelül 1,8 milliárd forintot költött el úgynevezett eladott (közvetített) szolgáltatásokra.
A fideszes képviselő még a választások előtt, márciusban fordult először a NAV-hoz az ellenzék gyanús kampánytámogatása ügyében. Budai akkor úgy nyilatkozott, hogy „az ismeretlen eredetű pénzek kampányban történő felhasználása és tisztára mosása miatt a bűncselekmény alapos gyanúja is felmerül az ellenzék kampányfinanszírozásával kapcsolatban”, ezért a Nemzeti Adó- és Vámhivatal bűnügyi főigazgatójánál költségvetési csalás bűncselekménye miatt tett büntetőfeljelentést.
Budai Gyula a NAV-nak csütörtökön átadott dokumentumban kitért arra a Magyar Nemzetben is megjelent információra, miszerint Márki-Zay Péter mozgalma, a Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) külföldről (Amerikából – a szerk.) kapott pénzbeli támogatást a 2022-es választási kampányára.
Hozzátette: az összeg megközelítőleg kétmilliárd forint értékű volt, és sajtóinformációk szerint az ebből befolyó összeg egy része a DatAdat-cégcsoporthoz is köthető.
A társasághoz való kötődést Márki-Zay Péter elismerte, ugyanis azt nyilatkozta, hogy „az MMM a hat párthoz hasonlóan átengedte a kampányban a DatAdatnak a saját adatbázisát, ez utóbbi 50–200 ezres nagyságú. A pártok közel egymilliós adatbázis felett rendelkeztek, és ezt hatpárti közös döntéssel használták a kampányban” – emelte ki Budai Gyula, hozzátéve, hogy a cég legfrissebb beszámolója szerint kétmilliárd forintot keresett a legutóbbi üzleti évben, és nagyságrendileg 1,8 milliárd forintot költött el eladott szolgáltatásokra.
Budai szerint felmerül annak a gyanúja, hogy a Márki-Zay Péter mozgalmának juttatott amerikai kampánytámogatás egy jelentős része került át a DatAdat-cégcsoporthoz.
0 Megjegyzések