A társaság azt is világossá tette: ha szükséges, az ügyben az EU bíróságaihoz fordul jogorvoslatért.
Korábban beszámoltunk róla, hogy a Ryanair tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatával megtévesztette a fogyasztókat, ezért 300 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot kell fizetnie. „Az extraprofit-különadó megkerülését vagy áthárítását fogyasztóvédelmi vizsgálattal és bírsággal fogjuk büntetni a továbbiakban is!” – írta Varga Judit.
Haladéktalanul fellebbezést nyújt be a Ryanair minden olyan alaptalan bírság miatt, amelyet a magyar fogyasztóvédelmi hatóság szab ki rá
–
közölte a hvg.hu-val a légitársaság. Válaszukból ugyanakkor kiderül az
is, hogy a büntetésről hivatalos értesítést még nem kaptak.
„Mint
azzal a magyar kormány is tökéletesen tisztában van, az 1008/2008 számú
uniós rendelet lehetővé teszi az uniós légitársaságok számára, hogy
szabadon határozzák meg az EU-n belüli szolgáltatásaik tarifáit, a
nemzeti kormányoknak vagy azok fogyasztóvédelmi hatóságainak ebbe nem
lehet beleszólásuk. Az említett uniós jogszabály tiltja meg a magyar
kormánynak, hogy visszamenőlegesen utazási illetéket szabjon ki,
miközben törvénytelenül próbálja korlátozni a légitársaságok jogát, hogy
az ilyen jogalap nélküli adót az utasokra hárítsa tovább” – írta
lapunknak a Ryanair.
A társaság azt is világossá tette: ha szükséges, az ügyben az EU bíróságaihoz fordul jogorvoslatért.
Kérjük, egy megosztással támogassa honlapunkat!
0 Megjegyzések