A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

A MOL szerint tartósan elbúcsúzhatunk az olcsó benzintől


Rendkívül veszélyes időszakban vagyunk, mivel a hazai üzemanyagfogyasztás az ársapka miatt növekszik, így az üzemanyagimport gyakorlatilag leállt – erről beszélt az ATV-nek adott interjújában Hernádi Zsolt. A Mol vezérigazgatója szerint Magyarországon relatív üzemanyaghiány van, és spájzolni kellene, ugyanis augusztusban a százhalombattai olajfinomító kapacitásának 65 százaléka leáll.

Az INA-ügyben washingtoni választott bíróság által felmentett Hernádi Zsolt az ATV Heti Napló c. műsorában nyilatkozott, ahol a Horvátországgal fennálló jogi viszonya és a cégcsoportnak megítélt óriási kártérítés mellett a hatósági üzemanyagárról is beszélt. A MOL operatív igazgatója, Ratatics Péter pedig a Portfóliónak adott interjút, melyben úgy fogalmazott: most nincs üzemanyaghiány, de nincs arra garancia, hogy ez így is marad. 

Hernádi Zsolt az ATV-ben vasárnap arról beszélt, szerinte már maga a hatósági árszabályozás is aggályos, és ez okozza az üzemanyaghiányt. Szavai szerint a MOL azért vezetett be mennyiségi korlátozást, mert legfőbb céljuk az, hogy legyen náluk üzemanyag. Hernádi elmondta, reméli, hogy nem kell 50 liter alá menni a korlátozással.

A vállalatcsoport operatív igazgatója, Ratatics Péter pedig a Portfóliónak adott interjút vasárnap, amiben aláhúzta: “a Mol magyar vállalat, mi itt vagyunk otthon, mi erre ellátásbiztonsági kérdésként tekintünk, de tény, hogy ez nekünk is költség. Az ársapka céljával mi is egyetértünk, hiszen értjük azt, hogy a piaci üzemanyagár, ami jelenleg 800 forint körül mozog literenként, nagyon komoly megterhelést jelentene a családoknak. Ugyanakkor többször hangsúlyoztuk, hogy a Mol árazása nem költség, hanem versenyalapú.”

RENDKÍVÜL VESZÉLYES IDŐSZAK ELŐTT ÁLLUNK

Hernádi Zsolt ezzel kapcsolatban az esti híradóban kifejtette, hogy a hazai üzemanyagfogyasztás az ársapka miatt növekszik, miközben az import gyakorlatilag leállt, csökken az Európába irányuló orosz olajexport, az ukrán finomítókapacitás megsemmisült, az OMV schwechati finomítója pedig nem üzemel. A százhalombattai finomító augusztusban karbantartás miatt egyharmados üzemmódban lesz, a jelenleg szintén nem működő pozsonyi finomító pedig július 20-án indul újra. Úgy véli, az augusztusi kiesés miatt most tartalékolni kéne, de ez éppen a hatósági alacsony ár miatt nem történik meg. Hernádi szerint már messze túl vagyunk azon a ponton, amikor tartani lehet a 480 forintos ársapkát, és már hazardírozás folyik a fogyasztás növekedésével.

Piaci szempontból előbb-utóbb meg kell szüntetni az ársapkát

– jelentette ki egyértelműen, mivel ilyen alacsony ár mellett nincs olajimport, így csak az itthon megtermelt üzemanyagot lehet eladni.

Ez pedig felvet egy olyan kérdést, hogy meddig lehet ezt csinálni.

Az Indiába és Kínába átirányított óriási orosz olajmennyiség, illetve a közelgő európai olajembargó miatt a Mol tartósan magas üzemanyagárra készül – ismertette az ATV híradójában.

Kérjük, egy megosztással támogassa honlapunkat!

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések