A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

A budapestiek 9 eurós havi bérletért sem szállnának ki az autóból


A Népszavának készített felmérést a Publicus. 

A hvg arról ír, hogy a Publicus mérése szerint a fővárosiak kétharmada pártállástól függetlenül autózna tovább, ha bevezetnék a német modellt.

Bár a kormány szerint is „bölcs döntés” volt, írják, hogy Németországban 9 eurós, a városi és város környéki közlekedést teljes egészében magában foglaló bérletet vezettek be az inflációs nyomás és az üzemanyagválság enyhítésére, a Publicus legfrissebb mérése szerint a budapestiek kétharmada akkor sem használná gyakrabban a tömegközlekedést, ha az mindössze 3600 forint körüli összeget jelentene havonta.

A Népszavának készült felmérés szerint a kormánypárti szavazók többsége, 56 százaléka nem nyitott az olcsó közösségi közlekedésre – igaz, ez a benzinárstop mellett van így. A másik oldalon van az MSZP és a Momentum: a két ellenzéki párt szavazóinak 73, illetve 64 százaléka hagyná otthon a kocsit, ha kedvezményes bérletet kapna. A jelenleg a legkevesebbet tömegközlekedők között a hvg szerint értelemszerűen a fideszes, mellettük pedig a Mi Hazánk-szavazók vannak: 58, illetve 47 százalékuk használja a közösségi közlekedési eszközöket,

a többi ellenzéki pártnál ez 63 és 74 százalék közé esik.

Az agglomerációban élőknek mindössze 18 százaléka mondta azt, hogy „a jelenleginél többet használná a tömegközlekedést”, ha kedvezményes lenne a bérlet. Köztük – a mintánál maradva – a legkevesebben a fideszesek, a legtöbben az MSZP-sek és a momentumosok vannak. A felmérés arra is kitért, hogy más, a fővárosi közlekedést érintő (potenciális) intézkedésekre hogyan reagálnak az emberek: 57 százalék támogatja, 42 százalék ellenzi a közvilágításon spórolást éjfél és hajnali 4 óra között, a dugódíjat 53 százalék elutasítja, míg 47 százalék támogatja,

a városhatárnál bevezetett behajtási díj népszerűsége pedig mindössze 34 százalékos.


Új parkolási rendszer, dugódíj

A pártpolitikai törésvonalak az új parkolási rendszerrel kapcsolatban is megjelentek, írják: a fideszesek és Mi Hazánk-szavazók 84, illetve 88 százaléka mondott nemet a szeptemberben induló egységesebb, de drágább szisztémára, míg az egykori összellenzékből a DK és a Momentum tábora 87, illetve 90 százalékban tartja jó ötletnek. Ennél is nagyobb a polarizáció a dugódíj részletes lebontásában: míg

a fideszesek 94 százaléka ellenzi a dugódíjat, addig a baloldalon 80-90 százalék támogatja annak bevezetését.

A Népszava arra is kíváncsi volt, mit szólnak a budapestiek ahhoz, hogy három, korábban a Fővároshoz tartozó, kiemelt budapesti közterületet államosít a kormány, majd a Podmaniczky teret, a Vörösmarty teret és a Széchenyi teret az V. kerület 99 évre megkapja vagyonkezelésbe. Bár a válaszadók alig több mint fele hallott az intézkedésről, összességében 56 százalékos a lépés elutasítottsága, írják. Ez úgy áll össze, hogy az ellenzékiek 97-98, míg a fideszesek 15 százaléka nem tartja helyes döntésnek. Sokan tartanak attól, hogy innentől kezdve a Főváros nem tarthat rendezvényeket, például karácsonyi vásárt az érintett közterületeken.

Kérjük, egy megosztással támogassa honlapunkat!

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések