Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.

Egyre unszinpatikusabb az Netflix újmultíró agymosása: csökken az előfizetők száma, olcsóbb előfizetés és reklámok jöhetnek


Az orosz-ukrán háború mellett a felhasználói fiókok megosztása lehet a fő gond. A streaming vállalat ennek ellenére 1,6 milliárd dollár nyereséggel zárta a negyedévet.


200 ezer előfizetőt vesztett az első negyedévben a Netflix, de ennél sokkal rosszabb lehet a jelenlegi negyedév, írja a The Guardian. A streaming óriás várakozásai szerint világszerte további 2 millió felhasználót veszíthetnek június végéig. Tíz éve nem volt példa arra, hogy a Netflix előfizetőinek száma csökkenjen egy negyedévben.

A visszaesés egyik oka az orosz-ukrán háború: a Netflix 700 ezer előfizetőt veszített azzal, hogy kivonult Oroszországból. Ezen felül a bővülés akadálya a konkurencia, a gazdasági válság, a szélessáv lassuló terjedése, valamint a felhasználói fiókok megosztása.

Miközben a Netflixnek közel 222 millió előfizetője van világszerte, becsléseik szerint további 100 millió ember az egyik ismerőse fiókján keresztül nézi a platform tartalmait. A trendre reagálva a vállalat Chilében, Peruban és Costa Ricában már szigorításokat vezetett be, de a potyázók elleni intézkedéseket várhatóan további országokra is kiterjesztik hamarosan.

A Netflix kilátásba helyezte, hogy a közeljövőben olcsóbb, de reklámokat is tartalmazó elfizetői csomagokkal bővítheti szolgáltatását.

A rossz hírre a médiavállalat részvényei 20 százalékot zuhantak a tőzsdén. A Wall Street korábban, vagyis még az orosz-ukrán háború kirobbanása előtt 2,5 milliós bővüléssel kalkulált a Netflix esetében erre az időszakra. Mindezek ellenére a streaming vállalat 2022 első negyedévében 7,8 milliárd dolláros árbevétel mellett 1,6 milliárd dolláros nyereséget könyvelhetett el.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések