A diákok szövegértési képességeit és matematikai teljesítményét vizsgálták volna országosan. Ha engedte volna a digitális felület...
A Fazekas Mihály Gimnáziumban három osztály, csaknem száz tanulója vett részt a kompetenciamérésben. A diákok a szövegértési feladatokkal kezdtek.
- El kellett rajta gondolkodni, de nem okozott szerintem senkinek túl nagy kihívást - mondta el a feladatokról Kaska Kíra Sára.
A tizedik osztályos tanulóknak négyszer 45 perc állt rendelkezésükre, hogy kitöltsék a teszteket. A magyar feladatok megoldása rendben zajlott, ám a matematikai felmérésnél technikai problémákat tapasztaltak a diákok.
- Sajnos nem sikerült túl sokat megoldani, mert gond volt a rendszerrel. Viszont amennyit láttam a feladatokból, tetszettek, örültem volna, ha be tudjuk fejezni, mert szerintem teljesíthetőek voltak - számolt be a tapasztaltakról Bene Kamilla.
Az országos kompetenciamérésen a 6., 8. és 10. osztályos diákok idén először teljesen elektronikus módon adhatnak számot tudásukról. A tesztekből az derül ki, hogy a tanulók hogyan tudják alkalmazni a gyakorlatban a megszerzett tudást. Jegyet nem kapnak. Szerdán délelőtt azonban a rendszer, amin bejelentkezhettek, leállt.
- A feladatokhoz reggel 8-kor kezdtek hozzá a diákok. Az első részét simán megoldották, de tíz óra tájékán már akadtak nehézségek.
Valószínűleg a rendszer túlterheltsége miatt nem tudtuk befejezni - közölte Aranyi Imre igazgató.
Sajtóinformációk szerint országszerte voltak gondok a felmérés közben. Azt, hogy meg kell-e ismételni a tesztet, egyelőre nem tudni. Az eredeti tervek szerint a kompetenciamérés eredményét jövő februárban ismerhetik meg a diákok.
0 Megjegyzések