A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Donáth Anna az EU-nak könyörög, hogy cenzúrázzák a jobboldali tartalmakat Facebookon


Mielőtt bemutatnánk Donáth elképesztő ámokfutását, szeretnénk megjegyezni azt, hogy a múlt héten Orbán Viktor után portálunk következett a lájkversenyben, ami miatt magunkra vettük Donáth Anna friss posztját.  

A  múlt héten Orbán Viktornak 399 ezer interakciója volt, nekünk nulla forintból pedig 226 ezer. Donáth Anna hazudik, mert a Vadhajtások - Jobboldali portál, nulla forintot költ reklámra, sőt, állandóan törölnek. És így vagyunk mi a legnépszerűbbek a Telex szánalmas lájkversenyében. Kedves Anna, hallgattasd el apádat inkább, ne zaklassa a nőket, de ne minket akarj már betiltatni...

Donáth Anna sikítása:

"Orbán Viktor "influencerei" leuralták a Facebookot, az EU meg nézi

Ezen a héten vitatja meg az Európai Parlament a technológiai óriásplatformokat, például a Google-t és a Facebookot szabályozó egyik tervezetet, a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt, a Digital Services Actet (DSA). A tervezetről szóló plenáris vitán én is felszólalok.

Orbán Viktor nemrég még cenzúrázni akarta a Facebookon megjelenő tartalmakat, de mivel cenzúrázni nem tudta, úgy döntött, hogy inkább saját propagandájával árasztja el az óriásplatformokat. Mindezt jórészt közpénzmilliárdokból, kikerülve a kampányköltési szabályokat, és a közösségi oldalak elég gyenge saját szabályait is.

A kormány lejáratókampánya már olyan agresszív, hogy egy mesét sem tud elindítani a szülő a gyermekének a Youtube-on anélkül, hogy ne kormánypropaganda harsogja tele a szobát.

Úgy gondolom, hogy az óriásplatformokat igenis szabályozni kell, méghozzá EU-s szinten. De a jelenlegi tervezetnél is szigorúbban kellene azt, hogy választások idején hogyan működjenek ezek a platformok. Alapprobléma ugyanis, hogy az algoritmusok átláthatatlanok, hogy sérülékeny csoportok is célozhatók, és hogy a mikrocélzások miatt sem a kutatók, sem a politológusok, sem a politikusok nem tudják, kihez milyen üzenet, milyen hazugság jut el. Ez persze, nemcsak magyar probléma, de itthon most minden eddiginél erősebben jelentkezik.

Itt az ideje, hogy kimondjuk: a Facebook és a Google felelőssége is, hogy választási kampányban mi történik a felületeiken. Különben ezekből a platformokból választási csalásokra használható nyerőgép lesz. És az nyer, aki a legtöbbet fizet."

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések