Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.

Spanyol miniszter: a szülők idén karácsonykor ne a gyermek neme szerint vegyenek játékokat, mert az szexista

Alberto Garzón szerint „csak a sztereotípiák nélküli" játékokkal tudnak a gyerekek teljes mértékben kibontakozni.

Vasárnap a babák egy napig sztrájkoltak Spanyolországban: „A gyerekek száz százalékával akarunk játszani, nem csak ötven százalékával" – hangzott a követelésük. A baloldali fogyasztóvédelmi miniszter, Alberto Garzón karácsony előtti kampányával a reklámok „szexizmusára" akarja felhívni a figyelmet.

Csak a sztereotípiák nélküli játékok adnak lehetőséget a gyerekeknek, hogy teljes mértékben kibontakoztathassák a képességeiket"

– követelte vasárnap Madridban.

A miniszter a spanyol fogyasztóvédelmi minisztérium egy 2020-as tanulmányára hivatkozik, amelyből kiderül, hogy a gyermekeket célzó reklámok segítik identitásuk formálását. A kutatás továbbá leírja, hogy a lányok reklámjainak csaknem negyven százaléka a szépségápolással kapcsolatos, míg a fiúknak szánt reklámok ötven százaléka olyan szakmákkal kapcsolatos, mint például a pilóta, a rendőr vagy a katona.

Forrás: Mandiner

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések