Indiában idén október 24-re esett a karvá csauth ünnepe, amely során a házas hindu nők napkeltétől holdkeltéig böjtölnek, majd egy szitán át (egyes helyeken egy textilen vagy épp víztükrön át) a Holdra, majd a férjükre pillantanak, hogy házastársuknak hosszú élete és jó egészsége legyen.
A bőrvilágosító krémeket is gyártó kozmetikai márka, a Dabur erre az időszakra időzítve jött ki az új reklámjával, ami óriási közfelháborodást okozott. A reklámban két fiatal nő készülődik az ünnepre, amely házasként mindkettejük számára az első lesz. A néző könnyen hiheti, hogy barátnők, testvérek, vagy épp sógornők, majd jön a csavar, hogy egy leszbikus házaspárról van szó, akik a hagyományt tartva nem a férjükre, hanem egymásra néznek a szitán át.
Madhja Prades állam belügyminisztere, Narottam Mishra utasította a rendőrséget, hogy szólítsák fel a céget a „nemkívánatos” reklám visszavonására, máskülönben jogi eljárást indítanak ellenük. Az NDTV beszámolója szerint egyértelműen az azonos nemű párral volt a miniszternek baja:
„Ezt egy komoly ügynek tartom, annál is inkább, mert az ilyen reklámok mindig kizárólag a hindu hagyományokkal készülnek. Leszbikusokat mutogatnak, akik a karvá csauthot ünneplik és a szitán át nézik egymást. A jövőben majd két férfit fognak mutogatni, akik tradicionális hindu esküvői szertartást tartanak. Ez pedig nemkívánatos.”
A Dabur mindenesetre értett a szóból, nem csak törölték a kampányt, de hivatalos bocsánatkérést is tettek, írja az India Today:
„A
Fem karvá csauth kampányát visszavontuk minden közösségi médiás
felületről, és elnézést kérünk, amiért akaratlanul is megbántottuk az
emberek érzéseit.”
Fem's Karwachauth campaign has been withdrawn from all social media handles and we unconditionally apologise for unintentionally hurting people’s sentiments. pic.twitter.com/hDEfbvkm45
— Dabur India Ltd (@DaburIndia) October 25, 2021
0 Megjegyzések