Ahogyan a globális elit magángépei minden évben a svájci Davosba repülnek a Világgazdasági Fórumra, úgy érkeznek Glasgow-ba a héten megrendezésre kerülő COP26 klímakonferenciára is.
A
Sunday Mail beszámolója szerint mintegy 400 magánrepülőgép fogja
kiszállítani a világ vezetőinek és üzleti vezetőknek a rakományát az
eseményre. Joe Biden Air Force One-ja, egy erősen átalakított Boeing
747-200-as, várhatóan a vasárnap folyamán száll le Skóciában, miután
Rómából rövid időre hazaérkezett – ez az egyik a két azonos repülőgép
közül, amelyet az amerikai elnök kísérete használ a világ körüli
utazásokhoz. Azt egyelőre nem tudni, hogy Biden ismét egy körülbelül 85
járműből álló autókonvojt fog-e használni, amely Glasgowban a
találkozókra szállítja majd, ahogyan azt Rómában tette – jelentette a
Breitbart News.
Több száz magánrepülő érkezik a klímacsúcsra,
többek között: a francia Cotam 001, a kanadai Air Force VIP, a német
Konrad Adenauer, a japán Air Force One, az Air India One, az ausztrál
Shark One és az izraeli Cion is érkezik a találkozóra, Matt Finch, a
Transport and Environment kampánycsoport munkatársa pedig azt mondta a
lapnak, hogy „egy átlagos magánrepülőgép – és most nem az Air Force
One-ról beszélünk – két tonna szén-dioxidot bocsát ki minden órányi
repülés után”. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a magánrepülők
mennyire károsak a környezetre, ez a legrosszabb módja az utazásnak
mérföldekkel. Kutatásaink szerint a legtöbb utazást könnyedén meg
lehetne tenni menetrend szerinti járatokkal.
A magánrepülőgépek
nagyon előkelőek, de nehéz elkerülni a képmutatást, ha valaki egy ilyet
használ, miközben azt állítja, hogy az éghajlatváltozás ellen küzd.
Összehasonlításképpen:
egy átlagpolgár teljes szénlábnyoma – beleértve minden utazását és
fogyasztását – évente körülbelül nyolc tonna.
Tehát egy vezető vagy politikus, aki egyetlen hosszú távú magánrepülésre indul, több CO2-t éget el, mint több átlagember egy év alatt.
A
Mailnek nyilatkozó légiközlekedési források szerint a tárgyalásokra
valószínűleg több mint 400 magánrepülőgéppel több mint 1000 világ
vezetőit, üzleti vezetőket és alkalmazottaikat szállítják majd.
A
várható légi forgalom ilyen mértékű, és míg Glasgow, Edinburgh és
Prestwick sok küldöttet fog kiszolgálni, a COP26 konferencia szervezői
kisebb, kifejezetten magánrepülőgépek számára kialakított repülőtereket
ajánlottak a COP26 konferencia szervezői számára, egészen Londonig. A
magánrepülőgépekkel való utazás a globális elit jellemzője, mivel a
világ többi része a koronavírus-járvány idején (többnyire) a földön
maradt.
Egy átlagos magánrepülőgépes utazás során személyenként tízszer annyi üvegházhatású gázt bocsátanak ki, mint egy turistaosztályú repülőjáraton, és 150-szer többet, mint egy vasúti utazás
– becsülte a hírportál.
Forrás: 888.hu
0 Megjegyzések