Karácsony Gergely első intézkedéseinek egyikeként megtorpedózta a már csak aláírásra váró reklámtendert.
Tovább
tart a fejetlenség a BKV reklámtendere kapcsán, írja a Világgazdaság: a
két év halogatás után szeptember elején végre kiírt eljárás mindössze
alig egy hónapot ért meg és október közepén már vissza is vonták.
Hozzátették: a pályázati dokumentációban az olvasható, hogy a
közbeszerzést eredménytelennek minősítették, de „valószínűsíthetően”
megismétlik majd. Az okokról a tömegközlekedési vállalat azt írta a
Népszava megkeresésére, teszik hozzá, hogy az érdeklődő cégek részéről
számos kérdés és észrevétel érkezett a társaság felé, ebből kifolyólag
szükségessé vált a kiírás újbóli áttekintése. Erre viszont az
ajánlattételi határidő közelsége miatt már nem volt lehetőség, ezért
inkább visszavonulót fújtak, írják.
Emlékeztettek: a döntés
változatlanul fenntartja a 2019 novemberében létrejött, Budapest és a
BKV költségvetése szempontjából kifejezetten hátrányos állapotot. Az
akkor frissen főpolgármesterré választott
Karácsony Gergely első intézkedéseinek egyikeként megtorpedózta a már csak aláírásra váró reklámtendert.
A
még a Tarlós érában lebonyolított közbeszerzésre a francia hátterű
multi, a JCDecaux Hungary Zrt. (JCD) érvényes ajánlatot nyújtott be és
havi 142 millió, évi több mint 1,7 milliárd forintot fizetett volna a
járműágazathoz, illetve a tömegközlekedési infrastruktúrához tartozó
reklámfelületek négy plusz opcionálisan további négy évre szóló
hasznosítási jogáért. Csakhogy erre a pénzre máig nem ismert indokból a
közgyűlés a főpolgármester indítványára nemet mondott, a megállapodás
megszületését pedig egy határozattal ellehetetlenítette, írja a portál.
Karácsony Gergely megígérte, de nem lett belőle semmi
Hangsúlyozták:
így érvényben maradt az az évtizedes modell, hogy a budapesti
tömegközlekedés reklámfelületeit a Peron Reklám Kft. és a Promix Zrt.
hasznosítja, amelyért havonta összesen 63,7, évente tehát körülbelül 765
millió forintot szed be a főváros a két cégtől. Ez körülbelül két és
félszer kevesebb annál, mint amit a JCD ajánlott. Karácsony Gergely
ugyan azonnal megígérte, hogy új közbeszerzést folytatnak le a tárgyban,
amely eredményeképp jóval magasabb összeghez jut majd hozzá Budapest,
mindez azonban máig nem valósult meg, írja a Világgazdaság. Sőt, teszik
hozzá, az immáron szinte napra pontosan
két éve tartó helyzet súlyos veszteségeket termel: a BKV naponta nagyjából 2,6 millió, havonta mintegy 80 millió, évente csaknem egy milliárd forintot bukik.
Úgy összegeznek, hogy ebben az ügyben 2019 novemberétől 2021 októberéig majdnem kétmilliárd forintot égetett el a városvezetés, miközben a Covid-járvány nyomán bezuhant utasforgalom enyhítésére a tömegközlekedésnek minden forintra szüksége lenne. Hozzátették, hogy a folyamatosan járműproblémákkal küszködő BKV-nak ebből az összegből hozzávetőlegesen húsz, teljesen új buszt is lehetett volna vásárolni.
0 Megjegyzések