A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Vizsgálatot indít a Google ellen az Európai Bizottság


Azt vizsgálják, hogy a techcég megsértette-e a trösztellenes szabályokat azzal, hogy előnyben részesítette saját online hirdetési szolgáltatásait.


Margrethe Vestager, az Európai Bizottság ügyvezető alelnöke közleményében úgy fogalmazott, hogy „a Google célzott hirdetési célokra felhasználható adatokat gyűjt, hirdetési felületeket értékesít, és online reklámközvetítőként is tevékenykedik. A Google tehát az online display hirdetések ellátási láncának szinte minden szintjén jelen van. Aggódunk amiatt, hogy a Google megnehezítette a rivális online hirdetési szolgáltatások helyzetét”.

A Portfolio szerint a vizsgálat részeként a bizottság értékelni fogja, hogy a Google milyen korlátozásokat vezetett be a hirdetők, kiadók és egyéb harmadik felek azon lehetőségeire vonatkozóan, hogy hozzáférjenek a felhasználók személyazonosságára és viselkedésére vonatkozó adatokhoz.

A Google egy szóvivője e-mailben a következőképpen reagált: „Európai vállalkozások ezrei használják hirdetési termékeinket új ügyfelek elérésére és weboldaluk finanszírozására minden egyes nap. Azért választják a termékeinket, mert versenyképesek és hatékonyak. Továbbra is konstruktívan együttműködünk az Európai Bizottsággal, hogy megválaszoljuk kérdéseiket, és bemutassuk termékeink előnyeit az európai vállalkozások és fogyasztók számára”.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések