A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

A készségalapú modellt népszerűsíti az új magyar kommunikációs kézikönyv


Mitől eredményes az üzleti kommunikáció? Mitől az a tudománykommunikáció? Hogyan oktassuk kommunikációra a jövő generációit a növekvő robotizáció korszakában? Egyebek között ezekre ad választ Aczél Petra és Veszelszki Ágnes  módszertani kézikönyve, amely a Médiatudományi Intézet szakkönyvsorozatában jelent meg - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága hétfőn az MTI-vel.


Azt írták, hogy játékos, izgalmas, "élményalapú" tanulásra ösztönöz a Budapesti Corvinus Egyetem Kommunikáció és Szociológia Intézetének, valamint az NMHH Médiatudományi Intézetének szakmai együttműködésében készült, a kommunikációra újszerű megközelítésben nevelő kötet.

Hozzátették, az üzleti kommunikáció és a tudománykommunikáció eredményességét, sikerességének feltételeit, elméleti alapvetéseit a szerzők - Aczél Petra és Veszelszki Ágnes - a könyv két nagy fejezetének elején foglalják össze tudományos igénnyel. A kiadvány túlnyomó részét a sokszínű feladatok alkotják.

Az NMHH közlése szerint az egyes feladatok fejlesztési területek köré szerveződnek, leírásukat szakirodalom egészíti ki. Az üzleti kommunikációhoz négy készségcsoportban soroltak feladatokat: vezetés, szolgálat, együttműködés, tudás. A tudománykommunikáció feladatai modulok alapján épülnek fel.

Jelezték, hogy az új médiatechnológiák, platformok meghonosodásával, a média interaktívvá, majd testreszabottá válásával megvalósulni látszik a "tudástársadalom" koncepciója. Létrejöttek a tudományos és tabloid tartalmak, a professzionális és a civil tartalmaik hibrid egységei, amelyek az áltudományok érvényesüléséhez is vezettek. A hiteles tudománynak az áltudományok népszerűségével kell felvennie a versenyt - fűzték hozzá.

Mint írták, a kötet a hatékony kommunikációhoz szükséges készségeket új nézőpontból mutatja be, alaposan kidolgozott gyakorlatokkal segíti a fejlesztésben résztvevőket, legyenek akár oktatók, akár tanulni vágyók, egyetemre vagy munkába járók.

A szakkönyvről további részletek olvashatók az NMHH Médiatudományi Intézetének oldalán, a https://nmhh.hu/cikk/220526/Aczel_Petra__Veszelszki_Agnes_Kommunikacio_uzletben_es_tudomanyban címen - áll a közleményben.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések