A vészhelyzet megszűnését követő 60 napig érvényesek a lejárt okmányok.
A november 4. után lejárt igazolványok a jelenlegi veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig használhatók maradnak Magyarországon. Ugyanez vonatkozik azokra az okmányokra is, amelyek a tavaszi veszélyhelyzet idején, március 11. és július 3. között jártak le – olvasható a Miniszterelnökség szombati közleményében.
A kormányhivatalok nyitvatartását nem befolyásolják a március 8-tól életbe lépő szigorítások, azonban arra kérik az ügyfeleket, hogy csak a legszükségesebb, halaszthatatlan ügyekkel keressék fel a kormányablakokat. Aki teheti, válassza az elektronikus ügyintézési lehetőségeket a magyarorszag.hu oldalon.
Az ügyfélszolgálatok az eddig megszokott előzetes időpontfoglalást követően fogadják az ügyfeleket. Az idopontfoglalo.kh.gov.hu oldalon, a megújult magyarorszag.hu oldalon, illetve az 1818 ingyenesen hívható telefonszámon továbbra is lehetőség van időpontfoglalásra.
A személyes megjelenés esetén továbbra is érvényben maradnak a védelmi intézkedések: az ügyféltérben várakozni nem lehet, kötelező az 1,5-2 méteres távolság megtartása, valamint a helyiségekbe kézfertőtlenítő, a pultokra pedig plexifal került az ügyfelek és az ügyintézők egészségének hatékonyabb védelme érdekében. Az elkészült okmányokat a hivatalok postai úton kézbesítik, személyes átvételre csak kivételes esetekben van lehetőség.
0 Megjegyzések