Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.

Elkezdődik a kiviteli tervezés a metró és a gödöllői HÉV összekötésére


Gulyás Gergely szerint a főváros nem teljesít olyan jól, mint korábban


Hiába állíttatta le a beruházást Karácsony Gergely főpolgármester, a kormány 4,6 milliárd forintot biztosít a 2-es metró és a gödöllői HÉV Örs vezér terei összekötésének, valamint a HÉV-vonal korszerűsítésének kiviteli terveire. Gulyás Gergely leszögezte: az önkormányzati választás óta a főváros fejlesztése megtorpant, de a kormány továbbra is kitart amellett, hogy Budapestnek fejlődnie kell, ezért számos beruházást átvettek a fővárostól. A szóban forgó projekt a becslések szerint több mint kétszázmilliárd forintba kerülhet majd.

Régóta várt és tervezett beruházás megvalósítását helyezte kilátásba a kormány. A döntéssel megmarad a reális lehetősége annak, hogy a 2021 és 2027 közötti európai uniós pénzügyi ciklusban a beruházás megvalósuljon. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter elmondta, a 2019-es önkormányzati választás óta a nagyon sok vita mellett „együttműködési kényszer” van a fővárossal.

👉 A viták oka, hogy a főváros fejlődése megtorpant, és sok olyan területen, ahol a fővárosi önkormányzatnak fontos hatáskörei vannak, a főváros nem teljesít olyan jól, mint korábban. – Lényegesen több a szemét, több a dugó és több Budapest utcáin a hajléktalan – fejtette ki a miniszter.


Gulyás Gergely ugyanakkor kiemelte, ettől függetlenül vannak olyan területek, ahol együttműködésre vannak ítélve azért, hogy Budapestet fejlesszék. Ezen belül az egyik legfontosabb a budapesti közlekedés fejlesztése.

A kormány döntött arról, hogy támogatja a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötését. A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában a kormány és a főváros között egyetértés jött létre arról, hogy a Budapesti Fejlesztési Központ veszi át a gödöllői és csömöri HÉV-vonalak felújításának, valamint a HÉV és a 2-es metró összekötésének tervezését és előkészítését a fővárosi önkormányzattól.

👉 Mint elmondta, a főváros vezetése 2019 őszén a beruházás előkészítését leállította, majd a közfejlesztési tanácsban 2020 októberében egyeztek meg arról, hogy a feladatot 2021-től átveszi a kormányzat.


„Másfél év elvesztegetett idő van mögöttünk”

Szatmáry Kristóf (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője azt mondta, hogy a kormány döntésével egy lépéssel közelebb került a kelet-pestieket érintő legfontosabb közlekedési fejlesztés megvalósítása.

– Várhatóan kedden vagy szerdán jelenik meg a kiviteli tervek elkészítéséhez szükséges forrás biztosításáról szóló kormányhatározat. Másfél év elvesztegetett idő van mögöttünk – sajnálkozott a kormánypárti képviselő. A metró és a HÉV összekötése fővárosi projektként indult el, de 2019 ősze után a fejlesztés tervezése leállt, miután Karácsony Gergely lett a főpolgármester. A kormány mostani döntésével egy 10-15 éves folyamat újabb lépése történt meg. A tervek 2023 végére, de a Cinkotáig tartó első szakasz kiviteli tervei már 2022 elejére elkészülhetnek.

👉 A komplex elővárosi fejlesztés elemei között szerepel a metró és a HÉV összekötése, az Örs vezér terének felújítása, az érintett HÉV-vonalak teljes rekonstrukciója, új szerelvények beszerzése, valamint a HÉV-pálya bizonyos fővárosi szakaszainak föld alá helyezése.


A metró és a HÉV összekötése a tervek szerint a felszínen jön majd létre. Gulyás Gergely közölte: a beruházás a becslések szerint több mint kétszázmilliárd forintba kerülhet majd.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések