Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.

Számos webáruház kerülhet bajba a Black Friday miatt

Rossz árképzés, megtévesztő hirdetések, és a kiszállítás nem, vagy késői teljesítése miatt indított eljárást egyes webáruházak ellen a fogyasztóvédelem a Black Friday után.

Immár világszerte egy nagyon várt időpont a Black Friday, amikor az év vége felé hatalmas akciók keretében lehet hozzájutni egyes, addig talán csak áhított termékekhez. Ám, mint arra korábban is volt példa, számos esetben akadt probléma a beígért kedvezmények, a szállítás illetve az elérhetőség miatt.

A novemberi ellenőrzések alapján a fogyasztóvédelem, már nekilátott a vásárlók panaszainak kivizsgálásához. A felmérések szerint, a legtöbb magyar fogyasztó azzal a problémával találta szembe magát, hogy az általuk megrendelt termék nem vagy pedig jóval később lett elérhető, hiába volt készleten lévőnek feltüntetve. Ebből kifolyólag pedig értelemszerűen az internetes áruházak csak a megjelölt kiszállítási határidő után tudják kézbesíteni a terméket - számolt be az Index.

"Az ellenőrzések során tetten ért cégek fogyasztóvédelmi eljárásra számíthatnak" – közölte az államtitkár.

A szakemberek további két jellemző problémát is megfigyeltek. Az egyik ilyen volt az a fajta becsalogató hirdetés, miszerint ingyenesen végzik el egy megjelölt árucikk kiszállítását, majd a kattintás után kiderült, hogy ez csak egy bizonyos összeg felett érhető el. A másik modell pedig az volt, amikor egyes webáruházak egy-egy termékükkel kapcsolatban azt állították, hogy csak azon a pénteken akciós, ezzel ellentétben pedig majdnem minden novemberi pénteken meghirdették.

A vásárlók biztonságának érdekében a webáruházak tesztelése során, csak az elmúlt három évben 2300 internetes oldal lett leellenőrizve a hazai piacon és emellett 1000 próbavásárlást is csináltak.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések