Közéleti biciklitúrát tett a Fidesz-Gazdakör-MI Hajdúszoboszlóért képviselő-jelöltjeivel.Czeglédi Gyula elmondta: a túra célja az, hogy együtt felkeressék a város azon pontjait, ahol elhanyagolt területek találhatók, mert ezekre szeretnének programot kidolgozni.
- Vannak olyan balesetveszélyes közlekedési csomópontok, ahol állami és önkormányzati utak keresztezik egymást. Ezeken a helyeken közös erővel kell megtalálni a megoldást a nagyobb biztonság elérésére - hangsúlyozta a polgármesterjelölt. - Fontosnak gondoljuk az utak, járdák és csapadékvíz elvezetők rendbetételét, ezen a területen is nagyon sok tennivaló van.
A biciklitúra első megállója a Bányász utca lerobbant, egykori "dühöngő" helyén kialakított parkolójánál volt. A lakótelepek kialakításakor közösségi térként, illetve sportolási lehetőségként hozták létre az úgynevezett „dühöngőket”. Ezeket mára meghaladta az idő, és elhanyagolta a város, könnyű megoldásként parkolóvá alakították át őket. A túra résztvevői megállapították, hogy elcsúfítják a környezetüket, és eredeti funkciójukat sem tudják betölteni.
- Vannak olyan balesetveszélyes közlekedési csomópontok, ahol állami és önkormányzati utak keresztezik egymást. Ezeken a helyeken közös erővel kell megtalálni a megoldást a nagyobb biztonság elérésére - hangsúlyozta a polgármesterjelölt. - Fontosnak gondoljuk az utak, járdák és csapadékvíz elvezetők rendbetételét, ezen a területen is nagyon sok tennivaló van.
A biciklitúra első megállója a Bányász utca lerobbant, egykori "dühöngő" helyén kialakított parkolójánál volt. A lakótelepek kialakításakor közösségi térként, illetve sportolási lehetőségként hozták létre az úgynevezett „dühöngőket”. Ezeket mára meghaladta az idő, és elhanyagolta a város, könnyű megoldásként parkolóvá alakították át őket. A túra résztvevői megállapították, hogy elcsúfítják a környezetüket, és eredeti funkciójukat sem tudják betölteni.
Ezután Czeglédi Gyula társaival a Halasi Fekete Péter térre kerekezett, mert úgy vélik, ez a választásokra időzített, átgondolatlan és jócskán túlárazott beruházása a városvezetésnek. A lakossági, jobbító szándékú ötleteket elvetették, a tér közepére került egy alig használható út, a zöldterületek pedig már átadásának évében el vannak hanyagolva.
A polgármesterjelölt társaival a Helyi értékek házánál is járt a Gönczy Pál utcán. Rámutattak, hogy a városvezetés részéről Holoda Attilának, a körzet képviselőjének volt az indítványa 2018-ban, hogy a , "Zöld város" nevében a legtöbb fát vágják ki a környéken, átalakítva a Gönczy Pál utca képét, illetve alakítsanak ki egy teret az „olajos” ház mögött. Térdig érő gaz, elhanyagoltság, érthetetlen forgalmi rend lett ebből a félresikerült beruházásból.
Czeglédi Gyula két forgalmas és problémás kereszteződést is felkeresett.
Az egyik a Dózsa-Bajcsy-Nádudvari. A volt négyes számú főút bevezető szakasza, azaz a város nyugati kapuja. A jelöltek hangsúlyozták: a mostoha sorsú Dózsa György útra évtizedek óta alig költöttek. A Dózsa György útnak a Nádudvari úttal közös, rendkívül balesetveszélyes kereszteződése, a város egyik legégetőbb gócpontja, melynek megoldása tovább már nem halogatható. A városvezetés eddig képtelen volt lépni ebben az ügyben, hangsúlyozták a túra résztvevői.
A polgármesterjelölt társaival a Helyi értékek házánál is járt a Gönczy Pál utcán. Rámutattak, hogy a városvezetés részéről Holoda Attilának, a körzet képviselőjének volt az indítványa 2018-ban, hogy a , "Zöld város" nevében a legtöbb fát vágják ki a környéken, átalakítva a Gönczy Pál utca képét, illetve alakítsanak ki egy teret az „olajos” ház mögött. Térdig érő gaz, elhanyagoltság, érthetetlen forgalmi rend lett ebből a félresikerült beruházásból.
Czeglédi Gyula két forgalmas és problémás kereszteződést is felkeresett.
Az egyik a Dózsa-Bajcsy-Nádudvari. A volt négyes számú főút bevezető szakasza, azaz a város nyugati kapuja. A jelöltek hangsúlyozták: a mostoha sorsú Dózsa György útra évtizedek óta alig költöttek. A Dózsa György útnak a Nádudvari úttal közös, rendkívül balesetveszélyes kereszteződése, a város egyik legégetőbb gócpontja, melynek megoldása tovább már nem halogatható. A városvezetés eddig képtelen volt lépni ebben az ügyben, hangsúlyozták a túra résztvevői.
A másik neuralgikus pont a Új utca - Tokay - Rákóczi kereszteződése, ami szintén a veszélyes, csak a szerencsén múlt, hogy nem volt itt komolyabb baleset. A lakosság többször jelezte az átépítés szükségessége iránt, de semmi nem történt az ügyben.
Czeglédi Gyula az úgynevezett Soproni temetőt is meglátogatta, ami régi temetője a városnak, amit már teljesen körülvett. A polgármesterjelölt itt hívta fel a figyelme arra, hogy néhány évvel ezelőttig gazdátlan síremlékek, kopjafák voltak még benne, amit felszámoltak, majd a 3,1 ha nagyságú ingatlant nevetséges áron, 5,3 millió forintért 2018-ban értékesítették egy konzorcium részére, amely vállalta a közművesítést. Az eladás kapcsán a városvezetés még rendeletét is módosította, hogy ne kelljen versenyeztetési eljárást lefolytatni. Ám a beruházás azóta sincs megoldva, a soproni temető jövője továbbra is bizonytalan.
A közéleti kerékpáros túra a vasútállomásnál végződött. Itt elmondták, hogy a vasútpálya korszerűsítésének ügyéven a városvezetés lobbierejének hiánya megint megmutatkozott: szintbeli kereszteződés maradt a Szováti úti vasúti átjárónál, ami a lakosság mellett az itt lévő vagy idejönni szándékozó vállalkozások életét is megkeseríti. Félő, hogy ez a déli városrész fejlődését évtizedekre visszavetheti. A vasútállomás épülete megújul, itt ki kell alakítani egy olyan városrészt, amely miatt nem kell többet szégyenkezni az idelátogatók előtt.
Czeglédi Gyula az úgynevezett Soproni temetőt is meglátogatta, ami régi temetője a városnak, amit már teljesen körülvett. A polgármesterjelölt itt hívta fel a figyelme arra, hogy néhány évvel ezelőttig gazdátlan síremlékek, kopjafák voltak még benne, amit felszámoltak, majd a 3,1 ha nagyságú ingatlant nevetséges áron, 5,3 millió forintért 2018-ban értékesítették egy konzorcium részére, amely vállalta a közművesítést. Az eladás kapcsán a városvezetés még rendeletét is módosította, hogy ne kelljen versenyeztetési eljárást lefolytatni. Ám a beruházás azóta sincs megoldva, a soproni temető jövője továbbra is bizonytalan.
A közéleti kerékpáros túra a vasútállomásnál végződött. Itt elmondták, hogy a vasútpálya korszerűsítésének ügyéven a városvezetés lobbierejének hiánya megint megmutatkozott: szintbeli kereszteződés maradt a Szováti úti vasúti átjárónál, ami a lakosság mellett az itt lévő vagy idejönni szándékozó vállalkozások életét is megkeseríti. Félő, hogy ez a déli városrész fejlődését évtizedekre visszavetheti. A vasútállomás épülete megújul, itt ki kell alakítani egy olyan városrészt, amely miatt nem kell többet szégyenkezni az idelátogatók előtt.
Mint korábban írtuk, a MI Hajdúszoboszlóért Egyesület kérte fel Czeglédi Gyulát, hogy induljon el az önkormányzati választásokon polgármesterjelöltként, ezt követően a Hajdúszoboszlói Fiatalok Fóruma is bejelentette, hogy csatlakozik Czeglédi Gyula támogatóihoz. Azóta a Fidesz-KDNP, a Mi Hazánk Mozgalom, a Jobbik és az LMP helyi politikusa is közölte, hogy ők is Czeglédi mögött állnak. Közlésük szerint változást szeretnének Hajdúszoboszlón, mely szerintük Czeglédi Gyula vezetésével gyorsabban fejlődhetne, mint eddig.
Czeglédi Gyula vállalta a felkérést, függetlenként indul majd a önkormányzati választáson, amit október 13-án tartanak.
Czeglédi Gyula vállalta a felkérést, függetlenként indul majd a önkormányzati választáson, amit október 13-án tartanak.
0 Megjegyzések