A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Teljes kudarc a migránsok európai integrációja

A migránsok iskolába és társadalomba való integrálására tett kísérletek eddig mind csúfos kudarcba fulladtak, ez tökéletesen mutatja a Juncker–Timmermans-féle bevándorláspárti politizálás teljes bukását.
Az Origo beszámolója szerint egyre több szakember ismeri el Nyugat-Európa-szerte, hogy a migránsok integrálása kudarcot vallott. Egyrészt azért, mert (hosszú évtizedek tapasztalatai megmutatták) egyetlen modell sem működik, másrészt pedig azért, mert maguk a migránsok sem akarnak integrálódni. Helyette, az uralkodó baloldali kormányzatok hathatós segítségével párhuzamos társadalmakat hoztak létre, sőt, ahogy azt a párizsi buszsofőr esete is mutatja, saját társadalmi szokásaikat akarják a ma még többségi társadalomra rákényszeríteni, tehát fordított integráció zajlik.

Ha valaki nem az iszlám szabályai szerint jár él, öltözködik, akkor kivetik maguk közül, kirekesztik, diszkriminálják. Az elmúlt évek kegyetlen terrorcselekményei során láthattuk, hogy milyen fokozatai vannak a radikalizmusnak és a radikális iszlámnak. Az ominózus buszsofőr egész biztosan járt iskolába, ahol minimum hallania kellett volna a diszkriminációról, az emberi jogokról, a viselkedési kultúráról. A francia szabályok és szokásjog szerint a sofőrnek ki kellett volna nyitnia az ajtót a fiatal lánynak, de ehelyett elhajtott, és megindokolta azt is, hogy miért. Mert iszlamista. Vajon tisztában vannak a bevándorláspárti európai politikusok azzal, hogy ez hova vezethet – teszi fel a kérdést a portál.

A migránsok integrációja mindenhol megbukott Nyugat-Európában, erre az iskolák és az oktatási rendszer kudarcai a legszemléletesebb példák. Az iskolákban ugyanis nem integráció, hanem szegregáció és gettósodás zajlik, és ezt már a liberális elemzők is észlelik, és kongatják a vészharangokat. Ennek többek között az is az oka, hogy soha nem látott migránsmozgás, népvándorlás zajlik a világban. Erre hívja fel a figyelmet az egyébként bevándorlásellenesnek nehezen nevezhető UNESCO 2018-as jelentése is, amely szerint 2000 óta 26 százalékkal növekedett meg az iskoláskorú migráns gyerekek száma a világon, akik együtt mintegy félmilliónyi iskolatermet töltenének meg – írja az Origo.

A belga szövetségi kormány már 1989-ben felhívta arra a figyelmet, hogy a migráns környezetből érkező gyerekek iskolai integrációjával súlyos gondok vannak, és nem feltétlenül a nyelvi akadályok miatt, hanem a diákok erőszakossága, a hiányzások és a nagyfokú iskolaelhagyások miatt. És leginkább a kulturális különbségek miatt.

Miközben például az ázsiai kisebbség szinte teljesen integrálódott, megnyitotta éttermét, boltját, helyi alkalmazottakat vett föl, megtanulta a nyelvet, a fogadó ország szabályainak megfelelő életet él, keresztnévadásban is követi a fogadó országot, ez egyáltalán nem igaz a muzulmánokra, az iszlámhoz tartozó migránsokra, ahol rendkívül erős mind az ideológia, mind a vallási identitás. Esetükben ez a módszer megbukott. És mivel ők jelentik a legnagyobb számú migráns közösséget ma egész Nyugat-Európában, a modell sehol sem tud érvényesülni. Ők azok, akik nem veszik át a befogadó ország szabályait, szokásait nem követik, sőt, saját identitásukat próbálják meg a többségi társadalomra kényszeríteni. 

Egy átlag brüsszeli belga iskolában még a 90-es évek elején is megünnepelték a karácsonyt, a tanmenetben választani lehetett a vallás és az etikaoktatás között, mára tilos karácsonyi ünnepséget tartani, és nincs vallásoktatás sem, mert az sértené az iskolába járó muzulmánokat, az iskolai rendezvényeket a muzulmánok böjtidőszakához, a ramadánhoz igazítják, miközben a keresztény ünnepeket figyelembe se veszik 

– számol be a lap.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések