A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Pótlóbuszok járnak Debrecen és Balmazújváros között május 2-től december közepéig

A Debrecen-Füzesabony (108-as) vasútvonalon május 2-től várhatóan december 14-ig módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok, illetve Balmazújváros és a megyeszékhely között pótlóbuszok szállítják az utasokat - közölte a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatósága az MTI-vel.
Közleményük szerint a vasúti személyszállítás mintegy 8 hónapos autóbusszal történő helyettesítése a debreceni észak-nyugati gazdasági övezet fejlesztésével összefüggő kavics- és kőszállítások miatt szükséges. A térség fejlesztésének köszönhetően - ott épül fel a BMW debreceni autógyára is - sok ezer új munkahely létesül. 

A szállításokat végző Rail Cargo Hungaria (RCH) a ki- és átrakodásokhoz a macsi megállóhely teljes vágánykapacitását igénybe veszi. A vasúti kőszállítás révén legalább 22 ezer nehézgépjármű-fuvartól mentesül a közúthálózat. 

A munkálatokat régészeti feltárások előzték meg, amelyek sikeres lezárását követően májustól megkezdődhet a szállítás.

Azt írják, a tervezett munkák idején - a stabil menetrend és a kiszámítható csatlakozás biztosítása érdekében - a vonatpótló buszok menetideje Debrecen és Balmazújváros között csak minimálisan változik a vonatokéhoz képest, a kényelmes átszállásra tíz perc áll majd rendelkezésre. A pótlóbuszok szolgáltatási színvonala megfelel, esetenként jobb a vonalon közlekedő vonatokénál. A pótlás során kerekesszékkel való utazásra is lesz lehetőség, ehhez - az eddigi gyakorlatnak megfelelően - legalább 48 órával előbb értesíteni kell a vasúttársaságot.

Macs állomáson napi három teherszállító vonatról történő rakodás miatt nincs lehetőség a személyszállító vonatok közlekedésére. Az összesen 400 ezer tonna zúzott kő és 200 ezer tonna kavics vasúti szállítása jóval környezetbarátabb a közúti szállításhoz képest. A fuvarozás folyamatának megtervezése során a szakemberek a környezetet leginkább kímélő megoldást keresték, ilyen szempontból a rendkívüli mennyiségű anyag mozgatásához nincs más alternatíva, mint a vasúti szállítás. 

A legközelebbi, a célnak megfelelő bányák ugyanis 150 kilométerre vannak. Onnan közúton legalább 22 ezer nehézgépjármű folyamatos közlekedtetésére lenne szükség a kő és a kavics célba juttatásához. Ezek a járművek együttesen 5 tonna üvegházhatású széndioxidot termelnének. Továbbá óriási mértékű terhelést jelentene az útvonalak menti településeken élők számára a nagy forgalom, az utak nagymértékű romlása, valamint a környezeti károk miatt. A torlódások és a balesetek száma is jó eséllyel növekedne.

A MÁV közleménye szerint az észak-nyugati gazdasági övezet fejlesztésének része az is, hogy az érintett 108-as vasúti vonalat villamosítják. A beruházás teljes befejezése után az utasok sokkal korszerűbb vasúti szolgáltatást vehetnek majd igénybe Debrecen és Balmazújváros között.

(MTI)

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések