Igényeljen Napi Újság tagsági kártyát és tegyen szert velünk egy kis mellékes jövedelemre. Töltse ki a kártya igénylólapot ide kattintva.

Egy német tanulmány szerint az elektromos autók sem környezetbarátok

Egy német tanulmány megkérdőjelezte az elektromos autók környezetbarát jellegét, mondván az csak papíron létezik, sőt, lényegében rosszabb hatással vannak a környezetre, mint a dízelautók.
Német kutatók szerint az elektromos autók károsanyag kibocsátása magyasabb, mint a dízel autóké

Christoph Buchal kölni fizikaprofesszor kollégáival készítette el a jelentést a Német Gazdaságkutató Intézet számára. A szerdán nyilvánosságra hozott jelentés szerint az elektromos autók 11-28 százalékkal nagyobb mértékben terhelik a környezetet, mint a dízelautók,

ha figyelembe vesszük az akkumulátorok gyártásából eredő szén-dioxid-kibocsátást

és a Németországban felhasznált elektromos energiában a nem megújuló energia alapú módszerek létét.

Sok energia szükséges az akkumulátorokhoz szükséges lítium, kobalt és mangán bányászatához és feldolgozásához.

A Tesla Modelnek is van szén-dioxid-kibocsátása

Egy Tesla Model 3 elektromos autó akkumulátora 11-15 tonna szén-dioxodot termel a tanulmány szerint. Tízéves élettartamot tekintve és évente 15 ezer kilométernyi út megtétele esetén ez kilométerenként 73-98 gramm szén-dioxid-kibocsátást jelent - számolták ki a szerzők.

Ugyanez a Tesla kilométerenként 156-181 gramm szén-dioxidot bocsát ki,

ha a számításoknál figyelembe veszik az akkumulátor működéséhez szükséges

elektromos hálózat szén-dioxid-kibocsátását, ami így jelentősen nagyobb, mint az összehasonlításként használt Mercedes típusú dízelautóé.

A gépkocsigyártók most készülnek tömeges méretekben átállni az elektromos autók gyártására, de a tanulmány szerzői szerint a környezet szempontjából jobbak lennének a metán meghajtású autók, mivel azok szén-dioxid-kibocsátása egyharmaddal alacsonyabb, mint a dízelgépkocsié.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések