A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Az elektromos autók szennyezőbbek lehetnek, mint a dízelek

Egy német tanulmány szerint az elektromos gépkocsik sem éppen környezetbarátok, ha az árammix nem megújuló részarányát és az akkumulátorgyártás környezetterhelését is figyelembe vesszük.
Christoph Buchal kölni fizikaprofesszor kollégáival készítette el a jelentést a Német Gazdaságkutató Intézet számára. A szerdán nyilvánosságra hozott jelentés szerint az elektromos autók

11-28 százalékkal nagyobb mértékben terhelik a környezetet, mint a dízelautók,

ha figyelembe vesszük az akkumulátorok gyártásából eredő szén-dioxid-kibocsátást és a Németországban felhasznált elektromos energiában a nem megújuló energia alapú módszerek létét.

Sok energia szükséges az akkumulátorokhoz szükséges lítium, kobalt és mangán bányászatához és feldolgozásához is:

egy Tesla Model 3 akkumulátorának legyártása 11-15 tonna szén-dioxod termeléssel jár

a tanulmány szerint. Tízéves élettartamot tekintve és évente 15 ezer négyzetkilométernyi út megtétele esetén ez kilométerenként 73-98 gramm szén-dioxid-kibocsátást eredményez - számolták ki a szerzők.

Ugyanez a Tesla kilométerenként 156-181 gramm szén-dioxidot bocsát ki, ha a számításoknál figyelembe veszik a töltést adó elektromos hálózat szén-dioxid-kibocsátását, ami így már jelentősen nagyobb, mint az összehasonlításként használt dízel Mercedesé. Persze az az előnye mindig meglesz a villanyautóknak, hogy legalább nem a városban füstölnek.

Az autógyártók most készülnek tömeges méretekben átállni az elektromos autók gyártására, de a tanulmány szerzői szerint a környezet szempontjából

jobbak lennének a metán meghajtású autók,

mivel azok szén-dioxid-kibocsátása egyharmaddal alacsonyabb, mint a dízeleké.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések