A kereskedelmi kétnyelvűségért indít kampányt az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács

A kereskedelmi kétnyelvűség népszerűsítése érdekében indít kampányt az Erdélyi Magyar Nemzeti Tanács (EMNT) - jelentette be Sándor Krisztina, az EMNT ügyvezető elnöke egy szerdai sepsiszentgyörgyi sajtótájékoztatón. 
A sajtótájékoztatóról kiadott közlemény szerint a kampány Székelyföld hét városában: Marosvásárhelyen, Csíkszeredában, Sepsiszentgyörgyön, Kézdivásárhelyen, Székelyudvarhelyen Baróton és Gyergyószentmiklóson indul. Célja, hogy a vásárlói és szolgáltatói oldalon is tudatosítsa a kétnyelvűség fontosságát.

Az EMNT ügyvezető elnöke beszámolt arról, hogy már megkezdték a munkát, és két olyan multinacionális üzlethálózat - a Penny és a Profi - területi vezetőit keresték meg, amelyek nem adnak teret a többnyelvűségnek. 

"Levélben fordultunk a területi üzletvezetőkhöz, kérve a többnyelvűség biztosítását, valamint a lehetőséget egy személyes találkozóra. Úgy gondoljuk: a vállalatok érdeke is, hogy a magyar vásárlók lényegesen magasabb komfortérzettel vegyék igénybe szolgáltatásaikat, ehhez pedig egyértelműen hozzájárul a többnyelvűség biztosítása is. Célunk, hogy az említett vállalatok tanuljanak meg magyarul, s üzletpolitikájukba is építsék bele a kétnyelvűséget. Emellett - természetesen - a helyi vállalkozókat is szeretnénk megszólítani, hiszen azt tapasztaljuk, hogy még a székelyföldiek esetében sem magától értetődő a fogyasztókat megcélzó, többnyelvű kommunikáció, noha erre minden vállalkozónak lehetősége van" - idézte a közlemény Sándor Krisztinát. 

Az EMNT ügyvezető elnöke hozzátette: gyakorlatorientált kampányt folytatnak, melynek része lesz egy közösségi oldal létrehozása is. A Kétnyelvűséget a kereskedelemben! című oldalon a kereskedelemben tapasztalható kétnyelvűséggel kapcsolatos pozitív és negatív példákat oszthatják meg az érintettek.

(MTI)

0 Megjegyzések

Hirdetés