A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Épül az ország – Megkezdődik az észak-balatoni vakációjárat villamosítása

A Szabadbattyán-Balatonfüred közötti 64,5 kilométeres szakasz beruházásának megvannak a kivitelezői és a megfelelő forrásokat is biztosítják.
Miután az év elején elindították a 29-es számú, az észak-balatoni part mentén futó vasút villamosításának projektjét, nemrég eldőlt, hogy ki lesz a kivitelező és a forrásokat is biztosították a nagyléptékű beruházáshoz.

A Közbeszerzési Értesítő adatai szerint a négy állomás rekonstrukcióját is magába foglaló fejlesztést a Vasútvill Kft. és az R-Kord Kft. alkotta ÉB 2018 konzorcium végezheti el mintegy nettó 23 milliárd forintból. A Magyar Közlöny legfrissebb számában pedig a projekt finanszírozásáról derültek ki részletek: a beruházás az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) támogatásával is valósulhat meg.

Gyorsabban lehet majd elérni a Balaton-partot

A projektben érintett vasúti szakasz a magyar vakációzók egyik legfontosabb vonalának része, az egész észak-balatoni partvonalat követő, majd Tapolca irányába északra forduló útvonalon nyaranta hatalmas a forgalom. Az új fejlesztéssel ezt gyorsítják majd fel és teszik megbízhatóbbá.
Magyarország vasúthálózata. A beruházás a pirossal jelölt 29-es vonal középső szakaszát érinti. (Wikimedia)

A beruházás során többek között
64,5 kilométernyi vasúti vonalon 50 Hz-es, 2×2,25 kV-os váltóáramú felsővezetéket helyeznek fel,
felsővezeték energia távvezérlési rendszert alakítanak ki,
 egy új villamos vontatási alállomást építenek,
 6 vasúti átjárót adnak át
 és 44,6 kilométeren végeznek el szabályozási munkálatokat.

Emellett Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomásait átépítik, 55 centiméteres magasperonokat alakítanak ki kiselemes burkolattal. Alsóörsön egy felsővezetéki járműtároló épület is elkészül, 7 állomás pedig esőbeállót kap.

(magyarepitok.hu)

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések