Kampánycélúnak, a miniszterelnök lejáratására tett kísérletnek tartja az OLAF Eliosszal kapcsolatos jelentésének kiszivárogtatását Lázár János. A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint a felelősség a cég akkori tulajdonosáé.
Lázár János hétfőn Hódmezővásárhelyen mindenekelőtt azt hangsúlyozta, hogy az Elios Innovatív Zrt. ügyében született OLAF-jelentés arra az időszakra vonatkozik, amikor a Közgép volt a cég tulajdonosa, és így – amennyiben az Európai Bizottság nettó korrekcióról dönt – a felelősséget is neki kell vállalnia.
Ha vissza kell fizetnie az államnak a közvilágítások korszerűsítésére elköltött pénzt, akkor Lázár János szerint azt be fogják vasalni Simicska Lajos cégén, a Közgépen.
Az európai hatóság javaslatára a magyar hatóság is vizsgálatot indított – bűncselekmény gyanújával. Azonban csak ennek, illetve az Európai Bizottság vizsgálata után derül ki, hogy vissza kell-e fizetni a közvilágítási projektek uniós támogatásának összegét vagy sem.
Ha igen, akkor az összeget be fogják hajtani Simicska Lajos cégén, a Közgépen”
– mondta a miniszter.
Simicska cége volt az Elios a vizsgált időszakban
Mint ismert, az ellenzéki sajtó azzal próbál hadonászni, hogy úgy állítja be az Elios-ügyet, mintha annak bármiféle köze lenne Tiborcz Istvánhoz. Ahogy arról már korábban írtunk, az OLAF-jelentés vizsgált időszakában a cég tulajdonosa nem Tiborcz István, hanem Simicska Lajos Közgépje volt.
Sőt az ellenzéki sajtó állításával ellentétben Tiborcz István sohasem volt a cég ügyvezetője, csupán igazgatósági tag. Emiatt Tiborcz aláírása egyetlen szerződésen sem szerepel, helyette Erdei Bálint, a cég igazgatósági elnökének neve szerepel.
Magának a jelentés nyilvánosságra hozatalának időpontja és módja egy politikai akció része – közölte a Miniszterelnökséget vezető miniszter hétfőn Hódmezővásárhelyen. Lázár János szerint ennek időzítése a kampánynak szól, kizárólag azért foglalkoznak vele, mert a miniszterelnököt akarják belekeverni az ügybe.
Lázár János felidézte, hogy 2008-ban, polgármestersége idején Hódmezővásárhelyen 6700 közvilágítást szolgáló lámpatest működött. Az évente 100 millió forintba kerülő rendszer korszerűsítésétől a Démász elzárkózott.
– A Bajnai-kormány pályázata nyitott utat a fejlesztés előtt, amely a technológia megválasztását az önkormányzatokra bízta. Ekkor nem volt olyan cég, amely az országban korábban közterületen LED-es közvilágítás-korszerűsítést valósított volna meg. A közbeszerzésen hárman indultak, köztük a Tungsram-Schréder Zrt. mintegy 800 millió forintos árajánlatával, az önkormányzat pedig a jelenleg Elios Innovatív Zrt.-nek hívott cég 577 millió forintos pályázatát fogadta el – ismertette a miniszter. Hozzátette: a tendert a közbeszerzési hatóság is vizsgálta.
– A hódmezővásárhelyi közvilágítás korszerűsítéséről igazságügyi szakértői jelentés készült, amelyet az önkormányzat a honlapján nyilvánosságra hoz – tudatta a miniszter.
Az OLAF tavaly decemberben egy nyolc pontból álló technikai észrevételsort közölt az önkormányzattal, amely a végső jelentésben nem szerepel.
– A teljes jelentésben felvetett – más településeket érintő – szabálysértések gyanújának egyik részéről az ügyészségnek, másik feléről az Európai Bizottságnak kell döntenie – mondta a politikus.
0 Megjegyzések