Kizárólag a húsz tonnánál könnyebb járművek használhatják a Vágóhíd utcai felüljárót. A súlykorlátozást jelző táblákat december végén helyezték ki a szakemberek. Az intézkedést a felüljáró leromlott műszaki állapotával indokolják.
A Vágóhíd utcai felüljáró 1910-ben épült. Utoljára több mint harminc éve, 1987-ben újították fel. A szerkezet hosszú ideje omladozik, rozsdásodik. A híd alatt jól látszik, hogy már a vasalatot is megtámadta a korrózió.
A felüljárót tavaly statikusok vizsgálták át, az ő szakvéleményük alapján rendelték el a 20 tonnás súlykorlátozást.
- 2017-ben elvégeztük a híd statikai felülvizsgálatát és a vizsgálat eredményeképpen kénytelenek voltunk ezt a korlátozást bevezetni, mert a híd szerkezete olyan megromlott állapotba került, ami nem teszi lehetővé a húsz tonnánál nehezebb járművek közlekedését - mondta Szoták Zoltán, a Magyar Közút Zrt. megyei igazgatója.
A felüljárón naponta körülbelül húszázezer jármű halad át. Kívülről nehéz megítélni, hogy a 18 kerekű kamionok megrakottan átlépik-e a 20 tonnás küszöböt, de a tapasztalatok szerint nagyjából 3-4 percenként halad át rajta ekkora jármű. A mérnökök szerint az idén 108 éves szerkezet jelenlegi állapotában nem alkalmas a felújításra.
Az öreg felüljáró vasból és téglából épült, némi betont is tartalmaz természetesen. A mérnökök szerint felújítani már nem érdemes, egy új, a korszerű igényeknek is megfelelő 2X2 sávos felüljáró elkészítése azonban mai árakon több milliárd forintba kerülne.
Évekkel korábban a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ már adott pénzt a felüljáró kiviteli terveinek elkészítésére, de a beruházás elmaradt. A 100-as vasúti vonal fejlesztése kapcsán ismét felmerült ez a lehetőség, de egyelőre nincs forrás a beruházásra. A felüljáró használata a korlátozással nem sújtott járművek és a kivételt jelentő csuklós buszok számára, teljesen biztonságos.
0 Megjegyzések