Nem is oly régen pellengérre állította a Lidl üzletláncot, amiért a Santoriniben található templomokat a rajtuk lévő kereszt kiretusálásával használta fel a reklámanyagában.
A Lidl mellé idén felzárkózott a MANNER gyár is, ugyanis unokámnak minden évben Ausztriából hoztam csoki Mikulást és Krampuszt. Azért onnan, mert a hazai piacon csak télapók kaphatók piros gúnyában bojtos sapkával. Márpedig nekem és még sokunknak Szent Miklós napja a mirai püspökről szól, aki a monda szerint a szegény ember ablakán arannyal teli zacskókat dobott be, hogy a szegény ember lányainak ne kelljen az utcán megkeresni a megélhetésükhöz szükséges pénzt.
Kár, hogy a magyar közgondolkodás is már elfogadottnak tekinti a Télapót, a finn Joulupukkit rénszarvasokkal, vagy Santa Claus, aki Amerikában a Coca Cola reklám figurája. Szerintem nagy zavar van fejekben. Korábban a Mikulás európai keresztény ünnepként élt a valamennyiünk tudatában a kommunizmus és neoliberalizmus romboló ködösítésének térnyeréséig.
Ezért a Mikulás, szerintem még csokoládéban is a szent püspököt kellene, hogy ábrázolja. A MANNER arany püspöksüveggel és rajta kereszttel hozta korábban forgalomba a csoki Mikulást, de idén ehelyett már piros süveg van a Mikuláson és a MANNER cég M betűs logója van a süvegen a kereszt helyén. A korábbi és idei Mikulás képeit mellékelem.
Már csak hab a tortán, hogy Ausztriából kaptam tördelt táblájú mogyorós étcsokoládét, amit NEGERBROT-nak árultak évtizedeken keresztül, most viszont ERDNUSSBRUCH BITTER a neve. Az Ön szavait idézve, már az osztákok is teljesen meg vannak hülyülve, hogy a liberáis PC-nek akarnak megfelelni. Nem gondoltam volna, hogy már ők is eddig süllyedtek. Levelemet hirtelen felindulásból írtam, hogy bosszúságomat Önel megosszam.
A fenti levelet, Bayer Zsolt kapta egy olvasójától!
0 Megjegyzések