Egy kreatív, szemléletformáló rajzversenyért érdemelte ki a hazai társadalmi felelősségvállalás legrangosabb díját egy független laboratórium: Peti és Petra kalandjai több ezer gyerek fantáziáját mozgatták meg, a gyönyörű rajzok a környezetvédelem tematikájában születtek.
Mit keres két PET-palack a természetben? A kérdésre az egész ország területéről és a határon túlról is válaszoltak az óvodás és általános iskolás gyerekek, mégpedig szebbnél szebb rajzokkal. Peti és Petra kalandjait több ezer gyerek ismerhette meg.
A környezetvédelemmel, élelmiszer- és egészségbiztonsággal foglalkozó Wessling Hungary független laboratórium és tudásközpont munkatársai a szemléletformálásra helyezték a legfőbb hangsúlyt: a versenyzők a rajzolás során szembesülnek korunk egyik legfontosabb kihívásával, a környezetszennyezéssel, amelynek megoldására gyönyörű és kreatív megoldásokkal jelentkeztek.
A legügyesebb, legötletesebb pályázók a nyeremények mellett megismerkedhettek egy igazi vizsgálólaboratórium munkájával, a szelektív hulladékgyűjtés és feldolgozás világával, az önkéntes PET Kupa szellemiségével, és a Csodák Palotájába tudományos élményeivel.
A CSR Hungary Díj 2006 óta a szakmai vállalati felelősségvállalás legfontosabb fóruma Magyarországon. Idáig több, mint 180 magyar és külföldi érdekeltségű cég pályázott a díjra, amelyet az idén november 17-én, Budapesten a Hotel Hungaria City Centerben adtak át ünnepélyes keretek között.
„A felelős üzleti magatartás ma már versenyképességi tényező, az etikus magatartás vonzerőt jelent a fogyasztók felé is, olyan vállalati attitűd, amely során a cég fontos társadalmi céloknak áll az élére” – mondta el köszöntőjében Simon Attila István, a Nemzetgazdasági Minisztérium munkaerőpiacért felelős helyettes államtitkára.
„A gazdaság van az emberért, és nem fordítva” – idézte Csáth Magdolna közgazdász szavait Takács Júlia a CSR Hungary ügyvezető igazgatója, a CSR Hungary Díj Program alapítója, aki a különböző szektorok (üzleti, civil, kormányzat) együttműködését közös érdeknek nevezte, és kiemelte a vállalati felelősség hatását a helyi közösségben.
A Wessling CSR-stratégiájában a tudományos tájékoztatást helyezte előtérbe. Az Eötvös Lóránd Tudományegyetemmel közösen kutatólaboratóriumot tartanak fenn (EKOL), tudományos szaklapot adnak ki (Élelmiszervizsgálati Közlemények), ismeretterjesztő honlapot működtetnek (Laboratorium.hu), középiskolai kémiaversenyt szerveznek (Laborkaland).
A Tudásközpont szorosan együttműködik a hazai felsőoktatással és a hatóságokkal, és fontos országos, valamint európai kutatásokban vesz részt.
A WESSLING Hungary Kft. mellett 2017-ben a magyar gazdaság olyan meghatározó nagyvállalatai nyerték el a két éves védjegyhasználatot, mint a Budapest Bank, az Auchan, a L’Oreal, a Lidl, az Aldi, a Waberer’s, a Mercedes-Benz.
MTI
0 Megjegyzések