Támogassa munkánkat!

Igényeljen tagsági kártyát. Kattintson IDE.

Mától óriási változás lépett életbe minden magyar bankban! Mindenkit érint, de csak kevesen tudják!

Távolról is azonosíthatja magát egy ügyfél pénzügyi intézményénél, személyes ügyintézés helyett például számítógép, okostelefon kamerája és mikrofonja révén a jegybank új rendelete szerint.
Emellett számos esetben – kiemelve a jelentős készpénzes tranzakciókat – szigorodnak az ügyfél-átvilágítás és az ehhez kapcsolódó monitoringtevékenység szabályai.

Az Európai Unió „negyedik pénzmosás elleni irányelve” és a hazai jogalkotói, felügyelői elvárások nyomán 2017. június 26-tól – a gazdaság uniós szintű „kifehérítése” érdekében – módosultak a törvények.

Az új Pmt. és az új Kit. felhatalmazásainak eleget téve megjelent a Magyar Közlöny 2017. évi 119. számában a Magyar Nemzeti Bank (MNB) jegybanki rendelete a bűlekmék – valamennyi pénzügyi intézményre, a bizalmi vagyonkezelőkre és azok ügyfeleire vonatkozó – részletszabályairól.

A rendelet előírásai július 20.-tól hatályosak – tájékoztatott a Magyar Nemzeti Bank (MNB).

Közölték, az új Pmt. lehetőséget ad arra, hogy az intézmények az ügyfeleket online módon, személyes megjelenés nélkül is azonosíthassák, amelyhez kapcsolódóan az MNB rendelete meghatározza a technikai, informatikai, biztonsági, személyi, belső szabályozási és képzési feltételeket a kötelező ügyfél-átvilágítás vonatkozásában.

A jogszabály szerint az olyan pénzügyi szerződéseknél – tipikusan például a banki „alvó számláknál” – is kötelező az ügyféllel történő újbóli kapcsolatfelvétel (és addig az ügyfél nem is kezdeményezhet újból tranzakciókat), amelyek terhére az ügyfél legalább két éve nem adott megbízásokat, vagy nem történt művelet azokon.

Forrás: hirado.hu 

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések