Amikor egy nő a megalázott utas segítségére sietett, a vasutas gorombáskodni kezdett vele.
Az esetről az Index számolt be egy olvasói levél alapján.
„Szerda este 19:41-kor a Nyugatiból induló Vácig közlekedő vonaton utaztam. Dunakeszi-alsón jelent meg a jegyellenőr, kezelte a jegyemet, majd a tőlem egy sorral előbb ülő fekete bőrű, külföldi, középkorú hölgyhöz fordult. A hölgy szemmel láthatóan arra számított, hogy a vonaton tud majd jegyet vásárolni. Elő is vett ezer forintot, és meglehetősen érthetően elmondta, hogy Sződligetig szeretne utazni. Ennél többet magyarul nem tudott. A jegyellenőr nem adott neki jegyet, ugyanis a vonaton már csak pótdíj ellenében lehet jegyet váltani, ami 2600 Ft."
A szemtanú beszámolója szerint a kalauz nem tudott angolul, így nem tudta elmagyarázni a külföldi nőnek a helyzetet, és azt sem, hogy többe kerül a jegy, azt sem, miért. A külföldi utas hiába kérdezett, az ellenőr csak annyit mondott neki, hogy kevés lesz.
Az ellenőr ezután kitessékelte a külföldi utast a peronra, jelezte, hogy le kell szállnia. Az utas elsírta magát, a szemtanú ekkor lépett közbe, megkérte az ellenőrt, hogy ne szállítsa le az utast, kifizeti helyette a pótdíjat. Az ellenőr hajthatatlan volt, a síró utast leszállította Dunakeszin, a szemtanúnak azt mondta, nem akarja, hogy ő fizessen, menjen a dolgára; a vonat továbbindult a külföldi utas nélkül.
A szemtanú ezt követően az ellenőr után ment, és arra kérte, hogy adja meg neki az azonosítóját. Az ellenőr visszakérdezett, hogy minek az neki, a szemtanú közölte, hogy kérésre meg kell adnia, az ellenőr visszakérdezett, minek, a szemtanú elmondta, hogy azért, mert panaszt szeretne tenni, mivel méltánytalanul bánt egy utassal.
„Ekkor már igazán goromba stílusra váltott, röpködtek a "miért, ki vagy te?" stílusú kérdések, és hogy tegyek csak panaszt, őt nem érdekli. Utastársaim is döbbenten hallgatták az esetet. Egyiküktől kaptam elérhetőséget is, amennyiben később szükség lenne tanúra."
Az Index megkereste a Magyar Államvasutakat ezzel a konkrét esettel kapcsolatban. A MÁV azt a választ adta, hogy amennyiben az ügyfélszolgálathoz ilyen jellegű panasz érkezik, kivizsgáljék az esetet, és ha egyértelműen bebizonyosodik a mulasztás, megtörténik a felelősségre vonás.
A teljes cikket az utas levelével erre a linkre kattintva olvashatjátok el.
0 Megjegyzések