Valamennyi felújított orosz metrószerelvényt kivonják a forgalomból a Nemzeti Közlekedési Hatóság utasítására. Mindezt Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója megerősítette.
Péntek délutántól csak régi orosz metrószerelvények közlekedhetnek a metróvonalakon, a Nemzeti Közlekedési Hatóság ugyanis utasította a BKV-t, hogy az öt felújított orosz metrószerelvényt vonja ki a forgalomból.
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója megerősítette, hogy a felújított kocsikat átmeneti időre kivonták. Azt egyelőre még nem tudni, hogy ez az átmeneti idő mennyi, de a BKV elvárja, hogy jöjjenek Budapestre az orosz mérnökök, és frissítsék a szoftvereket valamennyi elkészült szerelvényen, és ha majd garantálni tudják, hogy nem történik a csütörtökihez vagy a péntekihez hasonló hiba, akkor a vonatok visszaállhatnak.
Bolla kérdésre közölte, hogy a kivont hat felújított szerelvény (egyet korábban állítottak ki) ellenére van annyi tartalék a rendszerben, hogy nem kell módosítaniuk a menetrenden, nem lesz járatritkulás.
Az első felújított metrószerelvény március 20-án állt forgalomba Budapesten, de már az első napokban probléma adódott vele. Tarlós István főpolgármester a kezdeti hibák után azt mondta, azok elkerülhetetlenek a felújított szerelvények esetében is. Március végén közölte, akkor lesz baj, ha egy hónap múlva is vannak hibák a vonatokkal. A BKV június elején a meghibásodások miatt egy időre az összes felújított szerelvényt kivonta a forgalomból. A szerződés szerint 222 metrókocsi felújítása csaknem 220 millió euróba kerül.
Budapestre kéretik az orosz metrótársaság vezetőjét
Amint arról napközben beszámoltunk, több mint 800 millió forint kötbérigényt jelentett be a BKV a 3-as metró vonalán futó szerelvények gyártója és felújítója, a Metrovagonmas felé, és azonnali hatállyal Magyarországra kérette a társaság vezetését.
A BKV Zrt. a felújított szerelvények műszaki megbízhatóságának problémái miatt a legsúlyosabb szankciókat helyezte kilátásba a Metrowagonmash-sal szemben. Amennyiben a Metrowagonmash rövid időn belül nem ér el jelentős javulást a szerelvények megbízhatóságában, további radikális lépések megtételét tervezzük, amelyek minden következményét az orosz gyár viseli majd – írja a BKV az MTI-hez eljuttatott közleményében.
Forrás: atv.hu
0 Megjegyzések