Támogassa munkánkat!

Igényeljen tagsági kártyát. Kattintson IDE.

Kiderült miért akart öngyilkos lenni a 112-es segélyhívó diszpécsere

Kis híján szörnyű tragédia történt nemrég a szombathelyi, 112-re befutó telefonokat fogadó segélyhívó központban.
A Nyugat. hu információi szerint ugyanis az egyik diszpécser ki akart ugrani az ablakon munkaidőben. A lap szerint a fiatal, 3-4 hónapja ott dolgozó nő a harmadik e­meleti ablakból akarta kivetni magát: a nő korábban állí­tólag egy problémást hívást k­apott, amit rosszul kezelt, emiatt csoportvezetője leszúrta, és utasította, hívja vissza a panaszos felet!

– Másodpercek alatt történt minden – mesélte egy szemtanú. – Ha egy kolléganőm nincs ott, akkor a harmadik emeletről ugrott volna a lány. Teljesen ki volt készülve!

A nőre korábban is volt már panasz, ugyanis a lap értesülései szerint lassan és nem megfelelően fogadta a hívásokat.

Az eset kapcsán az internetet többen kifakadtak, és állítják: rettenetesen le vannak terhelve a diszpécserek.

– Csak egy hétre ülne be az ezredes úr és a többi irodai strázsa, majd megtudnák, az emberek min mennek keresztül! Aztán jönnek a szervi betegségek! Azt tanítják, hogy le kell tenni a munkát, ha vége a műszaknak. Igen, a robot meg tudja csinálni, de érző ember nem! – fakadt ki kommentjében egy korábban a központban dolgozó asszony.

Egy ott dolgozó fiatal férfi szerint a miskolci mellett az országban egyedüliként működő szombathelyi központban egy műszakban 20-30 ember dolgozik, holott a fél országból fogadják a 112-re befutó hívásokat. Mégis elvárják, hogy ugyanolyan jól teljesítsenek, mint a több emberrel dolgozó miskolci intézmény.

– Érzelmileg rendkívül megterhelő a segítő szakma – magyarázta Makai Gábor klinikai szakpszichológus. – Ha valaki eleve labilis, könnyen bevonódik érzelmileg egy adott helyzetbe, így szorongásai vagy akár az öngyilkosságra való késztetés felerősödhet nála.

Úgy tudjuk, a lányt azóta is pszichiátrián kezelik. Megkerestük az eset kapcsán a rendőrséget és az Emberi Erőforrások Minisztériumát, hogy megtudjuk, hányan dolgoznak és hány hívást fogadnak naponta a központban, de lapzártánkig nem kaptunk kérdéseinkre választ.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések