Hazánk válhat a tengeren szállított kínai áruk közép-európai elosztó központjává.
A világ negyedik legnagyobb tengeri áruszállító cége, a kínai Cosco konténerek milliárdjait rakodja ki a tulajdonában álló pireuszi kikötőben, ahonnan az áru nagyobb mennyiségben is Magyarország felé veheti majd az útját. A tervek megvalósításában nagy szerepe lehet a Budapest–Belgrád vasútvonal újjáépítésének – mondta lapunk kérdésére a piacvezető hazai vasúti árufuvarozó cég vezetője a kínai Cosco hajózási társaság, valamint a magyar cégek és kormányzati szervezetek találkozója után.
Ebben az évben 6,2 milliárd konténert rak ki a kínai állami Cosco Shipping Lines, a világ egyik legnagyobb konténeres szállítmányozási cége a tulajdonában álló Pireusz kikötőjében. A Budapest–Belgrád vasútvonal újjáépítése hozzájárulhat, hogy ennek a hatalmas mennyiségű árunak minél nagyobb része vasúton folytassa útját, és idehaza rakják közútra vagy hajóra, miután vámkezelték – mondta lapunk kérdésére Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria (RCH) igazgatóságának elnöke. Ha elkészül, a Pireusz–Budapest korridoron kizárólag az RCH továbbít majd Cosco-vonatokat.
A forgalom már jelenleg is számottevő: az idei év első két hónapjában több mint hetvenezer tonna árut szállítottak, amelynek egy része már nemcsak tranzitban érintette Magyarországot, hanem a szintén Rail Cargo Group tulajdonban lévő budapesti BILK terminál volt a célállomása. A Cosco szeretné a terminált fordítókorongként használni, és emiatt tervei között szerepel céges részesedés megvásárlása is a központot üzemeltető részvénytársaságban – mondta Kovács Imre.
A Cosco, amely Kína legnagyobb, s a világ negyedik legnagyobb tengeri fuvarozó társasága, jelenleg heti három vonatot indít Pireuszból Magyarország, és hazánkon keresztül Közép-Európa felé. Ezt a mennyiséget szeretnék az RCH segítségével dinamikusan növelni, júliusra már heti tíz vonatot terveznek.
E célt, valamint a magyar–kínai gazdasági kapcsolatok további dinamizálását szolgálta a tegnapi üzleti beszélgetés, amelyre a Cosco magyarországi kereskedelmi képviselete hívta meg legfontosabb magyarországi partnereit, valamint a tevékenységével kapcsolatban álló hatóságok vezető képviselőit. Az eseményen Lo Csungming (Luo Zhongming), a Cosco Shipping Lines közép-európai ügyvezető igazgatója ismertette a globális vállalat magyarországi elképzeléseit.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium képviseletében Mosóczi László helyettes államtitkár elmondta, Magyarország központi földrajzi fekvése és fejlett infrastruktúrája révén az Európai Unióba irányuló kínai áruexport logisztikai elosztó bázisa lehet. Kovács Imre arról beszélt: a partnerek közös érdeke, hogy biztonságosabbá váljon a vasúti áruszállítás, különösen a határátlépések helyszínén.
0 Megjegyzések