Kezdetben nem alakultak igazán jól a számok, a menetrend megváltoztatása után azonban minden megváltozott.
Németországról mint úti célról beszéltek azon a fórumon, amit a Német Turisztikai Hivatal, a Lufthansa és a debreceni repülőtér rendezett kedden Debrecenben.
Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal magyarországi igazgatója úgy fogalmazott, Németország nagyon sokszínű, természeti kincsekben gazdag és gyönyörű városai vannak. Czeiszing Miklós emlékeztetett arra, hogy az 500 éves reformáció a Német Turisztikai Hivatal legfontosabb témája, számos rendezvényre várják az érdeklődőket.
Az igazgatótól megtudtuk, a magyarországi külföldi kiutaztatás 13 százaléka Németországba irányul, 710 ezer vendégéjszakát töltenek el a magyarok a németeknél. Ez a szám az elmúlt tíz év alatt 65 százalékkal nőtt.
Czeiszing Miklós arra biztatja a debrecenieket, éljenek az egy év indult Debrecen-München légijárat adta lehetőségekkel.
„Ha valaki már Münchenbe megy, érdemes a környezetet is megnézni, gyönyörű tavak vannak, nagyon közel van az Alpok. Ha valaki Münchenbe utazik, mire gondol először? A jó sörre, a weisswurstra, a csülökre, azaz a nagyon jó bajor gasztronómiára. Ha valaki ügyesen megszervezi, nagyon sok mindent lehet három nap alatt Münchenben megnézni” – hallhattuk az igazgatót.
Antal Gábor, a Lufthansa magyarországi vezetője őszintén elmondta, hogy a tavaly áprilisban elindult Debrecen-München légijárat a kezdetekben nem hozta a várt számokat.
„Ez arra is visszavezethető, hogy a menetrendünk nem volt optimális. Látva azonban az ügyfelek igényét és a visszajelzéseket, szeptember 1-jétől módosítottuk a menetrendet, ezután pedig urgásszerűen megemelkedett a foglalások száma, s mostanra elértük azt a célt, amit egy éve kitűztünk magunk elé” – fogalmazott Antal Gábor.
A Lufthansa magyarországi vezetője beszélt arról, hogy mind hivatalos, mind privát útra előszeretettel választják a járatukat az emberek. Utasaik 60 százaléka online foglal jegyet, 40 százalékuk utazási irodánál – róluk gondolják azt, hogy üzleti célból repülnek.
Antal Gábortól azt is megtudtuk, hogy a debreceni utasok 58 százaléka csak Münchenbe repül, 42 százalékuk egy átszállás után továbbmegy Európa más városába vagy a tengeren túlra. A legkedveltebb régió Észak-Amerika, Boston, New York és más városok.
Tamás László, a debreceni repülőtér járatfejlesztési igazgatója meghatározónak nevezte a reptéren a Lufthansa jelenlétét, egy hálózati légitársaságról van szó ugyanis, mellyel egy átszállással Debrecenből öt kontinens érhető el a járatokkal.
Tamás László hozzátette, ez az itt lévő multinacionális vállalatoknak is nagyon fontos, hiszen az anyacégekhez egy nap alatt el lehet jutni, és persze az anyacégek vezetői is meg tudják látogatni a debreceni partnereiket. A járatfejlesztési igazgató beszélt arról, hogy az üzletemberek többet költenek, több szolgáltatást vesznek igénybe, így például sokuk bérel autót, ami az autóbérlő cégeknél generál bevételt.
„A turizmus szempontjából azért fontos a járat, mert Németország egyik leggazdagabb piacával van közvetlen összeköttetésünk. Bízunk benne, hogy minél több német turista fedezi majd fel Debrecent és környékét, és persze a debrecenieknek is egy attraktív desztináció München. Meg tudják nézni a Bayern München egyik focimeccsét, vagy el tudnak jutni például az Oktoberfestre, a világ egyik legnagyobb sörfesztiváljára” – fogalmazott.
Antal Gábor, a Lufthansa magyarországi vezetője a minap egy budapesti sajtótájékoztatón úgy nyilatkozott, hogy jelenleg Debrecenből nem tervezik a járatszám növekedését, Tamás László ugyanakkor abban bízik, ha továbbra is jól teljesít a debreceni járat, a jelenlegi heti háromról ötre emelkedhet a heti járatok száma, később pedig minden nap lehetne utazni a Lufthansával Debrecenből Münchenbe és Münchenből Debrecenbe.
Forrás: dehir.hu
0 Megjegyzések