A Renault F1-es csapata a Porsche LMP1-es istállójára emlékezteti Nico Hülkenberget, aki ismét kiemelte, hatalmas a különbség egy gyári és egy privát istálló között. Ami a franciák esélyeit illeti, a tapasztalt pilóta továbbra is bizakodó.
Hülkenberg hét éve erősíti a királykategória mezőnyét, gyári csapatban viszont 2017 előtt még nem szerepelt: tapasztalatait a Williamsszel, a Sauberrel és a Force Indiával gyűjtötte. Az érzés azonban, hogy egy egész márka „dolgozik érte” nem teljesen ismeretlen számára, 2015-ben ugyanis két verseny erejéig (az egyik a sikert hozó Le Mans-i 24 órás volt) a Porsche LMP1-es csapatát erősítette.
Amikor az Autosport első renault-s versenye, az Ausztrál Nagydíj után arról érdeklődött, milyen érzés végre egy gyárnál versenyezni, és mennyivel más egy ilyen hátterű istállónál dolgozni, ő az említett sportautós kalandhoz hasonlította azt. „Egészen más egy gyárnál lenni” – kezdte. „Egy kicsit arra az évre emlékeztet, amit a Porschénál töltöttem. A gyári csapat teljesen más szint. Érzed az erőt, a támogatást, és látod, milyen forrásokkal rendelkeztek” – magyarázta.
„Látod, hogy a gyár kétszer vagy háromszor akkora, és a dolgozók száma is. Azt is látod, mit építenek és terveznek ezek az emberek. Mindenki nagyon elkötelezett, és látod, hogy az emberek komolyan veszik a dolgukat. Ezért jöttem ide, és pont ezt vártam tőlük. Azt, hogy keményen dolgozzanak” – folytatta a német, akitől azt is megkérdezték, várható-e hogy visszatér Le Mans-ba.
Noha érdekli a dolog, és pár év múlva újra kipróbálná magát a legendás megbízhatósági viadalon azt kizárta, hogy a közeljövőben ismét ott lesz a nevezők között, hiszen egyelőre csak a Renault-ra akar összpontosítani. „Ez a lehetőség a legjobbkor érkezett. Egy gyártónál vagyok, aminek komoly történelme van, ami az elmúlt években is sikeres volt, és ami vissza akar térni az élre. Még nem vagyunk ott, ez egyértelmű, meg az is, hogy hosszú az út, viszont kedvemre való a kihívás, hogy együtt dolgozhatok a csapattal a Renault sikeriért” – fogalmazott.
Hülkenberg az ausztráliai időmérőn mindössze néhány századdal maradt le a Q3-ról, és csak egy hellyel a pontszerzésről. A csapat tehát harcban van a középmezőny tagjaival, igaz, egyelőre kissé elmarad tőlük. A német szerint ez hamarosan változni fog. „A Force India és a Toro Rosso is előttünk van, és nem láttam, hogyan áll a Haas. Azt hiszem, most a csoport végén vagyunk, de ha folyamatosan jól dolgozunk, ott lehetünk a sűrűjében” – zárta gondolatát.
0 Megjegyzések