A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Szótlanul tűri az EU, hogy átverik a magyar vásárlókat

Nem léphet fel az Európai Unió a nagy élelmiszergyártók ellen amiatt, mert egyes tagállamokban azonos márkanév alatt különböző minőségű termékeket forgalmaznak.
Vytenis Andriukaitis, az egészségügyért és élelmiszer-biztonságért felelős uniós biztos a Magyar Időknek azt mondta, nem megelőzhető, hogy a vállalatok különböző piacokra szánt termékeiket a nemzeti ízlésnek, preferenciának vagy vásárlóerőnek megfelelően dobják piacra.

A biztos arra bátorítja azonban a fogyasztókat, hogy követeljék meg a gyártóktól az azonos minőséget, függetlenül attól, hogy melyik országban élnek, és a fogyasztói szervezeteken keresztül adjanak hangot véleményüknek.

A fogyasztókat pontosan tájékoztatni kell, ha országonként más összetevőket használnak fel . Vagyis az összetevőket pontosan meg kell határozni, és azokat könnyen elérhetővé kell tenni a vásárlók számára.

Korábban a hazai hatósági vizsgálatok eredményei is alátámasztották, hogy a multinacionális élelmiszergyártók eltérő minőségű termékekkel látják el a nyugat-európai és a kelet-közép-európai régió boltjait.

A múlt héten a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) nemrég 24-féle azonos, vagy nagyon hasonló termékmintát hasonlított össze érzékszervi tulajdonságaik, összetételük és a jelölésük alapján.

Az édesipari termékek közül a közismert márkájú csokoládék mindenhol ugyanolyan minőségben kaphatók, de például az ostyás Manner édességek esetében

az osztrák mintákban az ostya állaga kedvezőbb volt. A vizsgálatok a Nutella mogyorókrém állagában is mutatott eltérést az ausztriai javára és a marcipánnal töltött magyarországi Ritter Sport étcsokoládéban is nehezebben olvadt az étcsokoládé burka.

Még a Coca-Cola sem volt azonos a Nébih szerint, az osztrákok kapták a jobbat, a magyar cukrosabb és olcsóbb édesítővel készült.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések