Illegálisan beszerelt üzemanyagtartály lehetett a veronai magyar buszban.
Az Origo értesülése szerint egy kiegészítő üzemanyag-tartály lehetett abban a buszban, amely január közepén korlátnak ütközött, majd egy oszlopnak csapódott, és kigyulladt Verona mellett, az autópályán. Úgy tudjuk, hogy azért lehetett plusz tartály a buszon, mert spórolni akartak az üzemanyagon.
Felmerült, hogy elég biztonságos volt-e az autópálya-szakasz, hiszen csak egy szalagkorlát védte az utat egy felüljáró pillérei előtt, illetve azt sem tudni, mi okozta a balesetet, noha van videófelvétel a már lángokban álló buszról. Az Origónak nyilatkozó szakértő már a tragédia után is úgy vélte, hogy valószínűleg megrepedt a becsapódás erejétől a busz üzemanyagtartálya, ezért csupán pár perc volt a menekülésre a tűz elterjedése előtt.
Ebben a busztípusban – Setra S 317 GT-HD – az üzemanyag-tartály a busz első ajtaja és jobb első kereke között van, nagyjából egy-másfél üléssornyit nyúlik hátra. Egy ilyen távolsági buszban több száz liter gázolajat lehet gyárilag is tankolni. Ennek ellenére a balesetben azt tartotta a legszokatlanabbnak az Origónak korábban nyilatkozó másik, buszvezetői gyakorlattal is rendelkező igazságügyi szakértő, hogy hogyan tudott ilyen hamar kigyulladni a busz első része.
Erre adhatna magyarázatot, hogy plusz üzemanyag-tartály lehetett a buszban az Origo értesülése szerint. Az ütközéskor keletkező hő és nyomás miatt borulhatott tehát pillanatok alatt lángba a plusz tankkal felszerelt busz.
A gyakorlatban nem szokatlan még külföldön sem, hogy a több járművet üzemeltető cégek kibővítik az üzemanyag-tartályokat – mondta az Origónak egy buszok műszaki vizsgáztatásával is foglalkozó szerviz. Nem egyszer találkoztat már műszaki vizsgán olyan külföldről behozott haszonjárművel is, amelynek kibővített tankja volt.
Ezzel ugyanis spórolni tudnak, ha például a cégnek van valamilyen megállapodása valamelyik olajtársasággal
a nagyobb volumenű, így kedvezményesebb vásárlás miatt, esetleg ha a cégnek van saját üzemanyagtöltő-állomása a telephelyein. A kiegészítő vagy kibővített tank azért is hasznos, mert adott esetben Magyarországon olcsóbban lehet megtankolni, mint külföldön, ám ezen a benzinárak egyre csökkenő különbsége miatt egyre kisebb a haszon.
Csakhogy, információink szerint a busztársaságnak nem volt engedélye a plusz tartályra. A nyomozóknak sem tudták megmutatni a papírokat. Úgy tudjuk, nem is kértek ilyen engedélyt a gyártótól, pedig az előírások szerint kellett volna.
0 Megjegyzések