Több mint 30 százalékkal zuhant a Starbucks – a marketingben használatos – “fogyasztói percepciós mutatója”, miután a kávézólánc vezérigazgatója, Howard Schultz nyílt levélben azt ígérte, Donald Trump bevándorlást szigorító rendeletére válaszul a cég 10 ezer migránst fog felvenni a következő öt évben – írja Yahoo Finance.
Ahogyan arról a 888.hu is beszámolt, Donald Trump korábban – egy azóta felfüggesztett – elnöki rendeleten keresztül, azonnali hatállyal és meghatározatlan időre megszüntette a szíriai menekültek befogadását, és 120 napra felfüggesztette egyes muszlim országokból érkező menekültek beutazását az Egyesült Államokba. A rendelet ellen akkor világszerte tiltakoztak, a Starbucks vezérigazgatója levélben reagált arra. Abban megígérte, hogy segíteni fogják az érintett dolgozókat, és 10 ezer migránst fognak alkalmazni a következő öt évben abban a 75 országban, ahol a cég jelen van.
Csakhogy az átlagfogyasztóknak nem jött be a Starbucks által propagált migránssimogatás.
Ennek fényében drasztikusan zuhanni kezdett – több mint harminc százalékkal – az elmúlt hetekben a kávézólánc fogyasztók általi megítéléséről tanúskodó indexe. Ezt lényégében fókuszcsoportos kutatások alapján végzik, melyben arra kérik a résztvevőket, hogy számoljanak be arról, hogy
- az elmúlt hetekben mit hallottak a brandről,
- milyen hirdetési csatornákon keresztül,
- és pozitív vagy negatív üzenetet hordozott az általuk észlelt információ.
Egyes vásárlók azzal indokolták bojkottjukat, miszerint
HA A STARBUCKS ÚGY GONDOLJA, HOGY AZ AMERIKAIAK HELYETT INKÁBB MUSZLIM MIGRÁNSOKAT AKAR ALKALMAZNI, AKKOR ÉN MEG ÚGY DÖNTÖK, HOGY NEM AKAROK OTT TÖBBEK KÁVÉT VÁSÁROLNI.”
A migránsok alkalmazásának bejelentése előtti napokban a megkérdezettek mintegy harminc százaléka vásárolt volna valamilyen terméket a Starbuckstól, azonban a bejelentés utáni első naptól kezdve ez a szám hat százalékot zuhant.
Ha érdekesnek találtad a bejegyzés, kérjük oszd meg, hogy másokhoz is eljusson!
0 Megjegyzések