„Büdös és furcsa az íze" – így jellemezte azt a rizst sarkadi olvasónk, amit nemrég vásárolt az egyik üzletláncnál.
Mint mondta, egy jó minőségű terméket vett le a polcról. Hozzátette, hogy mindenki megbetegedett a családban, szerinte minden bizonnyal a rizs miatt, aminek nagy részét felhasználták hurka készítéséhez is, így az ehetetlenné vált. Kifejtette: tárcsázta is a rizs csomagolásán található telefonszámot, ahol elismerték, volt valami probléma a termékkel, és hogy igyekeznek a családot kompenzálni – eddig ez nem történt meg.
Lapunk is felhívta a Bács-Kiskun megyei kft.-t. A cégvezető hangsúlyozta: a rizs ehető és hogy biztosan nem attól lett rosszul a sarkadi család.
Elmondta, hogy a rizs több napon keresztül utazik konténerekben a Távol-Keletről. Elképzelhető, hogy a konténerben a rizs kapott „idegen szagot", viszont káros anyag nem került a termékekbe, és bár ehető, ennek dacára nem ajánlott a fogyasztása. Nagy tételben és a levegőn ez az idegen szag nem érződött, ugyanakkor kisebb kiszerelésben már igen.
A cégvezető kiemelte, hogy visszahívták az adott terméket a boltok polcairól, és hogy aki panasszal fordult a kft.-hez, azokat kártalanították is, mégpedig több csomag rizzsel. Lehet, hogy még nem értek a folyamat végére, emiatt nem kapott eddig semmit sem kárpótlásként a sarkadi család.
Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalnál azt mondták: az érintett terméket nem vizsgálták, valamint ilyen összefüggésben élelmiszer eredetű megbetegedésről sem tudnak. A témában a Nébih zöld számára sem érkezett közérdekű bejelentés. Általánosságban elmondták: a termékvisszahívás egy kifogásolt élelmiszer vásárlóktól történő visszagyűjtését jelenti. Ezt elrendelheti a hatóság, de a vállalkozó saját hatáskörben is dönthet így – ez felelős vállalkozói magatartásra vall.
Forrás: beol.hu
0 Megjegyzések