A legfrissebb tartalmainkért kövess minket a Google Hírekben, Facebookon, Twitteren (X-en), Instagramon, Threadson vagy YouTube-on!

Óriási leleplezés! Botrány az Unióban! Nem hittek a szemüknek, hogy melyik ország hadihajója csempészi a migránsokat Európába!

Nem állt le a migránsok beszállítása Olaszországba, ma egy svéd hadihajó vitte oda őket.
Ma reggel a Bkv 002 svéd hadihajó 650 migránst hajózott be Catania kikötőjébe, akiket a Líbiai-tengeren gyűjtöttek össze különböző “mentési” műveletekben. 

Tegnap 1.300 migráns érkezett olasz kikötőkbe. Közülök 650-en a svéd parti őrség Frontex kötelékében működő hajójával jöttek, míg a többiek brit haditengerészet hajóival az Eunavformed művelet keretében.  

Szerdán Olaszország EU-s nagykövete, Maurizio Massari találkozott Brüsszelben Dimitrisz Avramopulosz migrációs főbiztossal, hogy tájékoztassa őt az olasz kormány azon szándékáról, hogy lezárják az olasz kikötőket a migránsokat szállító külföldi hajók előtt. Ezt azzal indokolta, hogy országa már nem tud megbirkózni egyedül a rá nehezedő migrációs nyomással.

Az Európai Bizottság azonban világossá tette, hogy a Triton és a Sophia EU-s földközi-tengeri missziók műveleti szabályai nem változhatnak meg. Ezek azt írják elő, hogy a fenti műveletekben résztvevő tagállamok hajóikkal az általuk a tengeren kimentett migránsokat az olasz kikötőkbe viszik. Az tengeri EU-s missziók működési szabályait csak az EU tagországai közösen módosíthatják a megfelelő fórumokon, szögezte le Avramopulosz főbiztos.

Eredetileg a EU földközi-tengeri misszióinak elsődleges feladata az Európai Unió biztonságának és határainak védelme lenne, és csak másodsorban a migránsok mentése hajótöröttként, ami a tengeri jog szerint végül is minden hajó kötelessége.

Az NGO-s hajók igazából tavaly tavasszal kezdték meg tömegesen a tevékenységük a líbiai vizek mentén, amikor már rengeteg vád érte az EU-s országok hadihajóit és egyéb állami hajóit, hogy tulajdonképpen valójában az embercsempészek segítőivé váltak. Sorra fejezték ki az emberek a méltatlankodásukat emiatt a közösségi médiában is.

Az NGO-s hajók gyakorlatilag átvették ezektől a tengeri misszióktól  azok “mentési szerepe” oroszlánrészét. Most azonban a EU-s műveletek hajói újból kezdenek előtérbe kerülni a migránsok behajózásával kapcsolatos hírekben, talán azért is, mivel rájuk semmiképpen nem vonatkozhat az olasz kormány által tervezett esetleges belépési tilalom az olasz kikötőkbe.

A líbiai strandokról gumicsónakon Európába induló migránsokat tulajdonképpen valójában nem is is lehet igazából hajótörötteknek minősíteni, ahogy arra az il Giornale jobboldali olasz lap már korábban rávilágított egyik írásában, hanem ők úgynevezett “önkéntes hajótöröttek”. Így a mentés szó is kétséges az esetükben.

Igazából ilyenre még nem volt példa az emberiség történetében, hogy emberek tömegesen elindulnak “hajókon” egy ország partjairól egy attól több száz kilométerre fekvő másik országba oly módon, hogy annak a tengeri útnak a megtételéhez a feltételek a lehető legminimálisabban sem adottak.

Vagy eszement őrült, aki így nekiindul, vagy biztosan tudja, hogy a gumicsónakot csak egy adott szakaszon fogja használni, és útját egy másik arra alkalmas eszközzel fogja folytatni a végső célállomásig. Ez utóbbi a valószínűbb, és akkor semmiképpen nem hajótöröttek mentéséről van szó, hanem csak egyszerűen gumicsónakon történő behajózásról egy a tengerparttól néhány tíz mérföldre várakozó egy másik hajóra.

Őket így nem lehet valójában hajótörötteknek tekinteni, hanem olyan embereknek, akik csalárd módon visszaélnek egy évezredes emberséges szokásrendszerrel azokkal karöltve, akik Európát el akarják árasztani olyan idegen emberekkel, akiknek a túlnyomó része valójában képtelen kreatívan beilleszkedni az itteni társadalmakba.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések